A Renault ideiglenesen kinevezett vezérigazgatója, Jean-Francois Caubet elmondta, hogy veszélybe került a francia cég márkaneve, és komolyan fontolóra vették, hogy év végén távoznak a Forma-1-ből, amit végül nem tesznek meg, de drasztikus változások lesznek.
A Renault ideiglenesen kinevezett vezérigazgatója, Jean-Francois Caubet elmondta, hogy veszélybe került a francia cég márkaneve, és komolyan fontolóra vették, hogy év végén távoznak a Forma-1-ből, amit végül nem tesznek meg, de drasztikus változások lesznek.
A Renault számára rémálom ez a hétvége, mert azt követően, hogy a Motorsport Világtanács hétfői ülésén hivatalosan is bűnösnek minősítették a szingapúri csalásügy miatt, két komoly szponzora, az ING és a Mutua Madeliena is azonnali hatállyal felbontotta szerződését.
A hírek szerint a két cég összesen évi 70 millió eurót (65 millió ING, 5 millió Mutua) fizetett a Renault-nak, ami szintén mutatja, milyen komoly érvágás érte a csapatot, nem beszélve arról, hogy ezek után még nehezebb lesz szponzorokat találnia a jövő évre.
“Két választásunk volt az ügy kapcsán” – mondta a szakember, aki eddig a csapat marketing- és kommunikációs igazgatójaként tevékenykedett. “Vagy megállunk, vagy vállaljuk, hogy tűzbe megyünk. Az utóbbi mellett döntöttünk, és csúnyán megégtünk, mert a márka jó hírneve igencsak megsínylette mindezt.”
“Ha meg akartunk volna állni a Forma-1-ben, akkor azt már korábban megtettük volna, hogy megkíméljük magunkat mindettől. Rengeteg volt a feszültség a csapaton belül, és hazudnék, ha azt mondanám, hogy már nincs, mert rengeteg kérdést teszünk fel magunknak.”
“Az ING elhagyott minket, a pénzügyi helyzetünk nagyon nehéz, fogalmunk nincs arról, hogy mi lesz Alonsóval, és a Forma-1 üzleti modelljével. A jelenlegi helyzet borzalmasan nehéz a szponzorok számára. A költségek drasztikus csökkenése ellenére, a szponzorok már nem képesek úgy támogatni a csapatot 2010-ben, mint ahogy azt 2009-ben tették.”
“Éppen ezért új pénzügyi módszereket kell találnunk. Addig nem tudtunk lépni, amíg nem tudtuk, mi lesz a Motorsport Világtanács ítélete, azonban most, hogy már tudjuk, tovább tudjuk folytatni a keresést.”
A szakember azt is elmondta, hogy négy hónapjuk van arra, hogy újraépítsék a csapatot az ideiglenes menedzsment irányítása alatt.
“Azért döntöttünk az ideiglenes menedzsment mellett, mert a csapat vissza akar vágni. A csapat egy fájó és megszégyenítő megrázkódtatáson ment keresztül, de tovább akarjuk folytatni a versenyzést, és két célunk van: a teljesítmény és a finanszírozás.”
“Az év végéig keményen fejlesztjük az autót, de a fő figyelem már a 2010-es autóra irányul. A projekt jól halad, és komoly technikai evolúció lesz.”
“Egyelőre nem azon dolgozunk, hogy minél előbb megtaláljuk az új csapatvezetőt, és nem is akarok neveket mondani, hogy kik jöhetnek szóba. Először mindent helyre akarunk tenni, és csak azután döntünk a kinevezésről. Ez valamikor decemberben vagy januárban esedékes.”
Francia lapértesülések szerint a sportág négyszeres világbajnoka, Alain Prost előrehaladott tárgyalásokat folytatott a csapattal, ám végül azért nem egyeztek meg vele, mert túlságosan sokat kért a csapatvezetői poszt betöltéséért.
Caubet szerint a csalásügy azt is bebizonyította, hogy a Renault túl nagy játszóteret engedett forma-1-es csapatának, így a jövőben szorosabb kapcsolatot kell kialakítani az anyacég és a versenycsapat között.
“A csapatnak újból fel kell fedeznie a Renault vállalati kultúrát” – mondta. “Nem akarunk visszatérni az 1980-as években alkalmazott módszerekhez és struktúrához, mikor a Renault, mint anyacég felügyelte a csapatot. Azonban nem akarjuk elkövetni még egyszer azokat a hibákat, melyek úgy jöhettek elő, hogy 100%-os autonómiát biztosítottunk a csapatnak.”