A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore tisztában van azzal, hogy csapatának mielőbb javítania kell teljesítményén, ha harcba szeretne szállni a vb-címért, ám hozzátette, nem az R29-cel van a gond, hanem azzal, hogy a diffúzoros autók hatalmas előnyben vannak.
A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore tisztában van azzal, hogy csapatának mielőbb javítania kell teljesítményén, ha harcba szeretne szállni a vb-címért, ám hozzátette, nem az R29-cel van a gond, hanem azzal, hogy a diffúzoros autók hatalmas előnyben vannak.
Annak ellenére, hogy kiválóan fejezte be a tavalyi évet, Fernando Alonso két győzelmet is aratott az utolsó versenyeken, a Renault nem kezdte túl fényesen az idei szezont.
Briatore azonban úgy véli, hogy nincsen különösebb probléma autójukkal, sokkal inkább azért vannak hátrányban, mert míg ők szó szerint értelmezték a szabályokat, egyes riválisaik kihasználva a kiskapukat, olyan megoldásokat vetettek be, melyekkel brutális előnyre tettek szert.
“Három csapat kivételével mindenki nehéz időket él meg a Forma-1-ben” – mondta az olasz szakember az Autosportnak. “Malajzia is kemény volt, különösen az időjárás miatt, és a leszorító erőnk igen gyenge. Ez teljesen egyértelmű.”
“Azonban eszünk ágában sincs feladni. Lesz egy meghallgatásunk április 14-én (a Fellebbviteli Bíróságon), és majd meglátjuk, mi fog történni.”
A Brawn GP, a Toyota, és a Williams komoly előnyben van a többiekkel szemben, mert a teljes leszorító erő közel egyharmadát generáló diffúzort, a hátsó törésstruktúra egy okos elrendezésével oly módon alakította ki, hogy az jóval nagyobb leszorító- és szívóerőt generáljon, mint a hagyományos elrendezés.
A riválisok természetesen mindkét eddigi versenyen óvást nyújtottak be a szóban forgó három csapat ellen, így az ügy a Fellebbviteli bíróság elé kerül, ahol végleges döntés születik majd arról, legális-e az elrendezés.
“Malajziában egyértelműen látszott, hogy mit jelent a diffúzor, és szerintem Button egy teljes másodperccel volt gyorsabb az időmérőn. Mindenki számára tiszta, hogy jóval nagyobb a vitatott autók leszorító-, és szívóereje” – tette hozzá Briatore, aki bízik a bíróság pozitív döntésében.