A Renault technikai igazgatója, James Allison úgy véli, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) diffúzorokat érintő szabályváltoztatása a mezőny valamennyi csapatát érzékenyen érinti majd.
A Renault technikai igazgatója, James Allison úgy véli, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) diffúzorokat érintő szabályváltoztatása a mezőny valamennyi csapatát érzékenyen érinti majd.
Ahogyan arról kedden beszámoltunk, az Autosport című szaklap értesülései szerint az FIA technikai delegáltja, Charlie Whiting arról tájékoztatta a Forma-1 csapatait, hogy a hétvégi Európa Nagydíjtól kezdődően nem változtathatnak motorbeállításaikon az időmérő edzés, valamint a másnapi futam között.
A lépéssel a sportot irányító testület azt kívánja megakadályozni, hogy a csapatok extrém motorbeállításokat alkalmazzanak a kvalifikáción, melynek hatása a köridőkön is jelentősen megmutatkozik.
Az FIA továbbá a júliusi Brit Nagydíjtól kezdve – és ez már hivatalos megerősítést is nyert – betiltja azt a trükkös megoldást, mellyel a csapatok akkor is kipufogógázt áramoltattak autóik diffúzorára, ha versenyzőik éppen nem nyomták a gázpedált.
Habár a spekulációk szerint a szövetség drasztikus lépései főként a Red Bull Racing alakulatát érintik majd érzékenyen, a Renault technikai igazgatója, James Allison úgy véli, az, hogy nem változtathatnak majd a motorbeállításokon az időmérő és a verseny között, minden csapatra hatással lesz.
„Az FIA lépése minden csapatot érint, függetlenül attól, hogy használják-e a fújt diffúzort, vagy sem” – mondta a szakember.
„A Brit Nagydíjtól életbe lépő módosítások a következők: ha a versenyző teljesen felemeli a lábát a gázpedálról, akkor az ECU (egységes elektronikai rendszer) úgy kell, hogy legyen beállítva, hogy megszűnjön a gázáramlás. Korábban lehetséges volt úgy beállítani a motort, hogy a pillangószelepek nyitva maradtak és más módon csökkent a motorerő.”
„Továbbá, ha a versenyző teljesen felemeli a lábát a gázról, akkor az ECU meg kell, hogy szüntesse az üzemanyag-befecskendezést. Ennek célja az, hogy megakadályozzák az ún. „forró fújást”, ahol a kipufogógáz energiája az égés során megnő.”
Allison – kinek csapata úttörő szerepet játszott az elöl kivezetett kipufogórendszer kifejlesztésében – elismerte, nehéz megmondani, diffúzorokat érintő változások miképp érintik majd a mezőnyt.
„Nem könnyű megjósolni, ennek a változtatásnak milyen hatása lesz majd a teljesítményünkre” – magyarázta a szakember.
„Minden fújt diffúzorral rendelkező autó veszít majd a leszorítóerőből fékezéskor. Néhány csapat többet, néhány pedig kevesebbet. Nehéz megmondani, hogy a mi csapatunkat mennyire érinti majd ez a változtatás.”
„Ezzel együtt lehet, hogy mi kevésbé szenvedjük majd meg az egyensúly-változást, mert a mi kipufogórendszerünk az autó közepére van hatással. Ez azt jelenti, hogy az autó egyensúlyára nem lesz olyan hatással ez a változás.”
„A hátul kivezetett kipufogóknál más a helyzet, mivel ezeknél a rendszereknél a leszorítóerő jobbára a hátsó tengelynél termelődik. Mivel az új szabály sokkal inkább a kanyar bejáratánál, mintsem a kijáratánál csökkenti a fújóhatást, lehetséges, hogy ezek a csapatok sokkal jobban megszenvedik majd az autók idegességét a féktávokon, a kijáratoknál pedig versenygépeik alulkormányzottabbak lesznek. Majd Silverstone-ban meglátjuk.”
A szakember továbbá világossá tette, teljesen mértékben ellenzik, hogy a sportot irányító testület szezon közben változtat a regulákon.