Az ideinél jóval konzervatívabb hozzáállással fejleszti 2012-es autóját a Lotus Renault GP alakulata, melytől azt várja, elég gyors lesz ahhoz, hogy Kimi Räikkönen, valamint csapattársa az élmezőnyben harcolhasson.
Az ideinél jóval konzervatívabb hozzáállással fejleszti 2012-es autóját a Lotus Renault GP alakulata, melytől azt várja, elég gyors lesz ahhoz, hogy Kimi Räikkönen, valamint csapattársa az élmezőnyben harcolhasson.
A brit-francia istálló idén alaposan meglepte riválisait a szezon elején, hiszen egy radikális, elöl kivezetett kipufogóval rukkolt elő a teszteken. A csapat ráadásul igencsak jól kezdte az évet, hiszen több dobogós eredményt is elért, később azonban lemaradt a fejlesztési versenyben.
A csapatot irányító Eric Boullier úgy véli, végül túl nagy kihívásnak bizonyult az elöl kivezetett kipufogórendszer, és egyúttal kijelentette, 2012-ben jóval konzervatívabb hozzáállást tanúsítanak majd.
A szakember hozzátette, a Renault mindent megtesz azért, hogy javítson struktúráján a következő évad kezdete előtt.
„A terv, hogy folytassuk a megerősödést szerkezetileg rendkívül nagy tudású szakemberekkel” – fogalmazott Boullier. „Nem feltétlenül nagy nevekről beszélek, de nagy horderejű, komoly technikai profilokról.”
„Határozottan meg kell erősítenünk stratégiánkat, nem szabad területet vesztenünk kreativitás, vagy bármi más szempontjából, és úgy gondolom, egész egyszerűen túl nagy kihívással találtuk szemben magunkat, amikor úgy döntöttünk, hogy megpróbálkozunk az elöl kivezetett kipufogóval.”
„Úgy hiszem, jövőre sokkal konzervatívabbak leszünk, még ha számos tekintetben kreatívnak is kell lennünk, hiszen a kutatás és fejlesztés területén lehet nagy változásokat elérni – mint ahogy a Renault tette azt a múltban, amikor világbajnok lett.”
A Renault számára nem indult jól a 2011-es év, hiszen elveszítették a csapat egyik húzóemberét, Robert Kubicát, aki egy olaszországis ralibaleset során olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy nem tudta vállalni a szereplést a bajnokság során.
Boullier azonban úgy véli, a gárdának nem csupán Kubica hiánya okozott problémát, hanem a rendelkezésükre álló csomag erőssége is.
„Ha van egy lefelé ívelő tendencia, azt nagyon nehéz megtörni. Jól kezdtük a szezont, Valenciában a leggyorsabb köridőket futottuk, aztán megtörtént Kubica balesete, amiért én vagyok a felelős. Sajnálom, nem írtam alá vele egy szerződést. Ralizhatott, ő megtette, és megtörtént a baleset.”
„A másik dolog az volt, hogy egy másik versenyzőpárossal folytattuk, amely talán nem hozta azt, amit vártunk. Nem csak a versenyzők, hanem a csomag miatt is. Az ötletek túl innovatívak voltak, határozott döntéseket kellett hoznunk, hogy megtörjük a lemaradást.”
Ugyan a szakember elismeri, nem volt elég gyors a Renault fejlesztési üteme, hozzátette, Kubica elvesztése komoly érvágás volt az alakulat számára.
„Nyilvánvalóan nem fejlesztettük elég jól az autót. Ez igaz” – így Boullier. „Ezt nyilvánosan elismerjük. Van egy nyilvánvaló probléma a vállalat identitásával kapcsolatban. Pontosan tudják, miért – ketten küzdöttek a Lotus névért, szóval egy éven át azt kérdezgették erről a csapatról, hogy hogy is hívják: Renault? Lotus? Genii? Hová tartunk? Renaullt maradunk-e, esetleg Lotus, vagy Genii? Szembe kellett néznem ezzel az 500 emberrel a gyárban, és magammal kellett hoznom a részvényeseket, hogy elmagyarázzák, hova tartanak, mert nekem nem volt válaszom.”
„Én ugyanúgy alkalmazott vagyok. Nem én vagyok a csapat tulajdonosa. Van ez a társaság, mely átvette a csapatot, és mely kinevezett engem két évvel ezelőtt. A csapat nyolcadik volt a bajnokságban a legnagyobb létszámmal úgy, hogy három évvel korábban világbajnoki címet nyert.”
„Szóval adjanak nekem egy kis időt, hogy rendet tegyek – mert kétségtelen, hogy elég nagy itt a kuszaság. Egyszerűen nem elfogadható, hogy egy csapat 2006-ban bajnoki címet ünnepel, 2009-ben, három évvel később pedig nyolcadik a tabellán.”
„Ne felejtsük el: mindent Kubica köré építettünk, mert ő volt a társaság legerősebb láncszeme, a srác pedig egy hét után kitűnt a képből, szóval az alapok komolyan sérültek.”