Rengeteget fejlesztett erőforrásán a Renault

Jelentős fejlesztéseket hajtott végre V6-os turbómotorján a tél folyamán az elmúlt esztendőben rengeteget küszködő Renault. A franciák komoly előrelépést várnak 2015-ben.



Jelentős fejlesztéseket hajtott végre V6-os turbómotorján a tél folyamán az elmúlt esztendőben rengeteget küszködő Renault.

A francia vállalat 2014-ben rengeteget szenvedett erőforrásának megbízhatatlansága és gyenge teljesítménye miatt, így idén mindenképp komoly előrelépést vár.

Az első előszezoni teszt ezen a hétvégén veszi kezdetét Jerezben, a Renault pedig nyilvánosságra hozott néhány igencsak fontos információt új hibrid erőforrása kapcsán.

„Tudtuk, mit kell tennünk a télen, és tisztában vagyunk azzal is, amit elértünk” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezetője.

„Úgy hisszük, nagyot léptünk előre a teljesítmény vonatkozásában, és sokkal megbízhatóbbak is leszünk. Azt persze nem tudjuk, a többiek hogy állnak. Előfordulhat, hogy nem sikerült teljesen lefaragnunk a hátrányunkat, de meggyőződésünk, hogy nagy utat tettünk meg a felzárkózást tekintve tavalyhoz képest.”

Renault

A Forma-1 motorgyártói az idei évre erőforrásaik 48 százalékán módosíthatnak, egy kiskapunk köszönhetően pedig 2015-ben idény közben is vethetnek be újításokat.

A Renault-nál viszont azt mondják, fejlesztési lehetőségeik nagy részét kihasználták már, de néhány módosítással azért készülnek a szezonra is.

„Alapvető módosításokat eszközöltünk annak érdekében, hogy javítsunk a teljesítményen és a megbízhatóságon” – mondta Rob White, a Renault technikai igazgatója.

„Minden rendszert és alrendszert frissítettünk, olyan eszközökkel, melyek a teljesítmény javítását célozták meg. A legfőbb változások magában a belső égésű motorban, a turbófeltöltőben és az akkumulátorokban történtek.”

„A motor új égésteret, kipufogó-koncepciót és variálható csonkokat kapott a 2015-ös szabályoknak megfelelően. A kompresszor jóval hatékonyabb, míg az energia-visszanyerő rendszerek sokkal komolyabb használatnak is alávethetők.”

„A 2014-es egység is jó volt már a tömegközéppont tekintetében, viszont finomítottunk a csomagon, hogy könnyebben integrálni lehessen a kasztniba.”

„Röviden: nagyon kevés elemet hoztunk át 2014-ről.”

Rami Taffin pályaműveletekért felelős vezető hozzátette: „Nem fogok részletekbe menni arra vonatkozóan, hogy milyen elemeken változtattunk, de egy teljesen más motorral érkezünk majd meg Melbourne-be.”

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!