A monacói versenyző kiábrándító teljesítményt nyújtott a Katari Nagydíj szombati időmérőjén: nem jutott be a Q3-ba, és csak a 13. rajtkockát szerezte meg, a kvalifikáció után pedig értetlenül állt a gyenge teljesítmény előtt.
Azóta kiderült, nem volt véletlen a rossz forma, autójának váza ugyanis sérült volt az időmérő során.
A Ferrarinál azt gyanítják, az autón akkor keletkezett repedés, amikor Leclerc a Q1-ben túl agresszíven eltalálta a dohai pálya egyik kerékvetőjét.
Az olasz istálló így kénytelen kicserélni Leclerc kasztniját – erre a szabályok lehetőséget adnak, ám minden egyes elemnek ugyanolyan komponensűnek kell lennie.
Ha sikerül elvégezni időben a tervezett munkát, Leclerc eredeti rajtpozíciójából, a 13. helyről kezdheti majd meg a futamot. Nincs kizárva azonban, hogy változtatnak a versenyautó beállításain a könnyebb felzárkózás érdekében, így benne van a pakliban, hogy a monacói csak a bokszból vághat neki a Katari Nagydíjnak.