Daniel Ricciardo az utolsó körökben ment el a műszaki hibával küzdő Nico Rosberg mellett, mellyel megnyerte élete első versenyét az F1-ben. A harmadik Sebastian Vettel lett a biztonsági autó mögött véget ért versenyen.
Daniel Ricciardo véget vetett a Mercedes egyeduralmának – jóllehet ehhez a brackley-i bázisú gárda technikai problémái is kellettek – és megszerezte pályafutása első győzelmét a Forma-1-ben.
A Red Bull ausztrál pilótája két körrel a futam vége előtt előzte meg az addig élen autózó Nico Rosberget, aki így a második helyen futott célba, ezzel tovább növelve előnyét a bajnokságban csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben, aki fékhiba miatt feladni kényszerült a küzdelmet.
A világbajnoki cím tartója, Sebastian Vettel a harmadik helyre kormányozta a másik Red Bullt a biztonsági autó mögött leintett futamon, miután az utolsó kör elején Sergio Perez (Force India) és Felipe Massa (Williams) összeütközött egymással, és látványos balesetet szenvedett, miközben a negyedik helyért voltak harcban.
Ezzel Jenson Button feljött a fantasztikusnak mondható negyedik helyre a McLarennel, akit a Force India másik pilótája, Nico Hülkenberg és Fernando Alonso követett a Ferrarival.
A futam első fele teljesen szokásos módon zajlott, a Mercedes duója állt az élen, és próbált meg lőtávon belülre kerülni egymáshoz képest, miközben a többieket folyamatosan szakították le magukról.
Rosberg az élről gyengébben kapta el a rajtot, mint Hamilton, akinek így lehetősége volt az első kanyarban beszúrni, ám a német pilóta nem hagyta magát, így brit csapattársának vissza kellett vennie, sőt úgy kisodródott, hogy el kellett engednie maga mellett Vettelt, aki azonnal lecsapott a lehetőségre.
A futamot már az első körben „megszakították” egy biztonsági autós fázissal, miután a Marussia versenyzői összecsúsztak, és Jules Bianchi csúnyán a falnak csapta versenygépét.
A mezőnynek hét kört kellett teljesítenie a biztonsági autó mögött, míg a pályabírók a törmeléket és az olajat feltakarították a pályáról.
Rosberg már közel két másodperces előnyt épített fel magának az új rajtot követően, míg Hamilton ahogy használni lehetett a DRS-t, könnyedén elment Vettel mellett, és a 10. körben feljött a második helyre, hogy folytathassa csapattársa üldözését.
A két Mercedes a 18. és a 19. körben állt ki először új gumikért. Bár Rosberg nagyot hibázott kivezető körén, mégis sikerült Hamilton előtt maradnia, így tovább követték egymást az élen.
Hamilton a lágy keverékeken szemmel láthatóan jobban érezte magát, rohamtempóban közeledett Rosbergre, akit teljesen befogott a hátsó egyenesben, sőt támadást is indított volna ellene, ha a német nem fékezi el magát és nem vágja át az utolsó sikánt.
Rosberget figyelmeztették a sportfelügyelők, de büntetést nem kapott, így Hamilton is tisztában volt azzal, hogy újabb támadást kell előkészítenie csapattársával szemben, ha el akar menni mellette.
Mindkét Mercedes versenyző erővesztésre panaszkodott a futam felénél járva, ami a köridőkben is igencsak megmutatkozott, hiszen közel két másodperccel lettek lassabbak, mint az üldözők.
Egymást követő körökben hajtották végre utolsó tervezett kiállásukat, mellyel Massa ideiglenesen feljött az első helyre. Rosberg bal első abroncsának felrakásával gondok voltak a bokszban, így Hamilton elé került.
A brit pilóta azonban nem örülhetett sokáig, mert a hátsó egyenesben Rosberg visszaelőzte. Hamilton az utolsó sikánt a nagy védekezésben el is vétette, elfékezte magát, és átvágta az ívet, azonban azonnal visszavett és visszaadta a pozíciót márkatársának.
Ez még nem is lett volna baj, azonban Hamilton jobb hátsó féke teljesen megadta magát, beragadt, elkezdett füstölni, és folyamatosan rontotta el a féktávokat, így a csapatnak nem volt más választása, ki kellett hívnia, mely versenyének végét jelentette.
A csapat Rosbergnek is jelezte, hogy gond van a fékekkel, így a németnek is óvatosan kellett bánnia a bal lábával, de segítségére volt az őt követő Perez, aki szemmel láthatóan feltartotta az őt üldöző Red Bullokat.
Massa elég későn állt ki utolsó szett friss abroncsáért, azonban nagyon gyorsan felzárkózott az élen haladókra, amihez az is kellett, hogy csapattársa, Valtteri Bottas „kivezette” a pályáról Hülkenberget a hajtűkanyarban, így mindkét pilóta mellett el tudott menni elég könnyen.
Ricciardo öt körrel a vége előtt előzte meg a szintén fékproblémákkal küszködő Perezt, aki egyébként a többiektől eltérő, egy kiállásos stratégián volt – mellyel a 13. pozícióból olyan helyre került, hogy valós esélye volt a dobogóra, habár Massával történt balesete előtt Vettel már elment mellette, így legjobb esetben is „csak” a negyedik lehetett volna.
A Red Bull ausztrálja, amint megnyílt előtte az út, azonnal Rosberg nyomába eredt, és két körrel a vége előtt meg is előzte a hátsó egyenesben, így megszerezte pályafutása első győzelmét az F1-ben.