Második napunk már felkészültebben alakult, végre fotósunk is kitalált a pályára, és remek képeket készített az F1világ.hu galériája számára, viszont nálam a technika rakoncátlankodott, ne telefon extra diktafonját használjátok erre a célra, az a nagy tanácsom.
Második napunk már felkészültebben alakult, végre fotósunk is kitalált a pályára, és remek képeket készített az F1világ.hu galériája számára, viszont nálam a technika rakoncátlankodott, ne telefon extra diktafonját használjátok erre a célra, az a nagy tanácsom.
Akárhogy is nézem, komoly dolgot vitt véghez a Renault konszern, mióta 2004 végén teljesen átvette a Formula-Nissan sorozatot, és útjára indult a dolog ugyanúgy World Series by Renault néven. Rengeteg adathoz jutnak, mind a pályákról, mind a versenyzők képességeiről, gumikról, és mindezt rengeteg szériában, név szerint: Formula Campus – tekinthetjük a leendő versenyzők cserkésztáborának, Eurocup Formula 2.0, és a Series a 3.5-es, kiegészítésképpen Clio és Megane Trophy. Eszméletlen mennyiségű adat, még akkor is, ha a Michelin, mint gumiszállító a Forma-1-ben nem vesz részt.
Ha még a GP2-őt, – ahol szintén Renault motorok hajtotta egyenautókról beszélünk – is ide vesszük, egyáltalán nem túlzás azt állítanunk, hogy a Forma-1 utánpótlása, jövője a Renault, közvetve Flavio Briatore kezében van. Ezek után egyenesen mosolyogtató az idei versenyzőpárosuk a legfelső osztályban, még ha ideiglenesen vissza is vetette őket a Bridgestone-ra történő átszállás. Úgy érzem, a Benetton mint divatcég, Forma-1-es csapat, és a Renault sikerei után, egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy az olasz csapatfőnök legyen majd Bernie Ecclestone méltó utóda a cirkuszban.
Aki csak az utóbbi évek Forma-1-én szocializálódott, és kilátogatott a hétvégén a Hungaroringre, új vagy épp nagyon régi élményekkel gazdagodhatott. Slick gumik, szinte semmi elektronika, barátságos és megközelíthető versenyzők, szerelők, igazi verseny és körönkénti rengeteg előzés az aszfalton, mindez 45 percben 25 kör alatt, nem 70 környi unalom másfél órában. Valamikor a Forma-1 is erről szólt, tisztára nyolcvanas évekbeli retro feelingem volt, öröm volt nézni. Gyors pillantást vetni a majdnem konkurencia GP2-re, itt is ez a helyzet. Úgy néz ki, a szabályokon történő évek alatti sok csűrés csavarás pont a dolog esszenciáját vette el, Forma-1-ben már-már csoda, ha az előzés a pályán történik, és nem egy adott csapat jobb boxstratégiája dönt az elsőségről.
Versenysporton kívüli celebek is feltűntek a hétvégén: szombaton Fodor Gábor, környezetvédelmi és vízügyi miniszter és gyermekei látogatták meg ezt a nem éppen környezetbarát sportágat, vasárnap Kovács “Kokó” István, hazánk legismertebb boxolója töltött el pár órát a mogyoródi katlanban.
Dávid Sándorral, a pálya sajtófőnökével is sikerült felvenni a kapcsolatot, interjú is készült vele, ezt később olvashatjátok itt az F1világ.hu-n. Az öreg végtelenül kedves volt úgy is, hogy először találkoztunk. Érdekességként említeném meg, hogy Ő szállította a dobogón végzett versenyzőknek az interjúk alatti ásványvizet, egyszerűen ez a dolog kiment a World Series szervezőinek a fejéből a sok tennivaló között.
A legviccesebb események valahogy mindenképp a Formula Campushoz tartoznak: a magyar pályán Ramez Azzam, egy kanadai állampolgárságú, Dubaiból származó csóka is a dobogón végzett, de a hétvége képe díját viszont mindenképpen Esteban Yanguas kolumbiai versenyzőnek adjuk. Szponzort keres, és Jézus Krisztus által merít erőt. Vele is váltottam pár mondatot, nem meglepőmód abszolút kedvence és példaképe az egy éve a Forma-1-et elhagyó földije, Juan Pablo Montoya. Természetesen Juan Manuel Fangiót is megemlíti további unszolásomra, valamint Ayrton Sennát és Michael Schumachert, és az idén szenzációsan debütált Lewis Hamiltont, mint követendő példa, és mérce. Édesapja, családja és Isten segítségével jutott el idáig is saját bevallása szerint. Álma, hogy a Ron Dennisnél versenyezzen egyszer. Ez a kívánság egy angol srácnak idén összejött, nos úgy látszik, máris megvan a következő jelentkező…