Rosberg nyerte az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat - F1VILÁG.HU

Rosberg nyerte az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat

HIRDETÉS

Nico Rosberg magabiztos vezetést bemutatva, megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, ahol a vártnál jóval több autó ért célba. A Mercedes németje mögött Daniel Ricciardo és az újonc Kevin Magnussen végzett.


Nico Rosberg magabiztos vezetést bemutatva, megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, ahol a vártnál jóval több autó ért célba. A Mercedes németje mögött Daniel Ricciardo és az újonc Kevin Magnussen végzett.

A szombatinál jobb, kevésbé szeles, száraz idő várta a Forma-1 új korszakának első versenyére készülő mezőnyt a melbourne-i Albert parkban.

A rajtrácsra 21 autó sorakozott fel, mivel Romain Grosjean a bokszutcából rajtolt, de mivel későn gurult ki a garázsból, egy bokszutca-áthajtásos büntetést is elkönyvelhetett. A felvezető kör előtt Max Chilton Marussiája a rajtrácson ragadt, majd a rajtot a másik Marussia-pilóta, Jules Bianchi miatt el kellett halasztani, mert neki is problémái voltak.

Második nekifutásra már elengedték a mezőnyt, és az első kör rengeteg izgalmat hozott. Nico Rosberg a harmadik helyről indulva Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo közt kibújva az élre ugrott. A pole pozíciós Hamiltont a Red Bull ausztrálja is megelőzte, majd többen is elmentek mellette. Ez nem volt véletlen, a mérnöke a fülére szólt, hogy ki kell állnia, hogy megóvja a motort, majd újra szóltak neki, hogy mégis maradhat a pályán, de ez is jól jelezte, hogy valami nem stimmel. A negyedik körben azonban mégis kénytelen volt kiállni a bokszba, fel kellett adnia. Ő volt a második, aki műszaki hiba miatt adta fel, ekkor Jules Bianchi már nem volt versenyben.

Sebastian Vettel is folyamatosan panaszkodott a rádión, és a világbajnoki címvédő egyre hátrébb csúszott, ahelyett, hogy megkezdhette volna a felzárkózást. Számára az ötödik körben ért véget a verseny. A rajt utáni első kanyarban Kamui Kobayashi Felipe Massát öklelte fel hátulról egy rosszul felmért féktáv után.

Az élen eközben Rosberg kényelmesen építgette előnyét Ricciardo és az újonc Magnussen előtt. Mögöttük Nico Hülkenberg és Fernando Alonso autózott, akiket a remekül kezdő Valtteri Bottas követett. A Williams finnje azonban nagy igyekezetében (korábban megelőzte többek közt Kimi Räikkönent is) eltalálta a falat autója jobb hátuljával. A felniből letört egy darab, amiről a gumi is leugrott, de egy kerékcsere után vissza tudott állni a versenybe. A 12. körben azonban így is beküldték a biztonsági autót, hiszen a felni-darabot ki kellett venni a pályáról.

A safety car alatt a még versenyben lévők többsége kereket cseréltek, és a 16. körtől változatlan sorrendben folytatódhatott a körözés. Rosberg újra meg tudott lépni, de mögötte sem alakultak ki csaták, mintha mindenki kivárásra autózna, miközben az üzemanyaggal való spórolás lenne a legfontosabb. Ez részben érthető is, hiszen a 100 kilogrammos üzemanyaghatárt most volt először alkalma kipróbálniuk a pilótáknak, és természetesen senki nem akart 2 körrel a leintés előtt üres tankkal félreállni. Ez persze ugyanakkor sokat elvett a látványból, ami miatt a rajongók joggal zúgolódhatnak.

A verseny feléhez közeledve újabb két versenyző esett ki műszaki hiba miatt, előbb Marcus Ericsson, majd Pastor Maldonado parkolt le a pálya mellett. A 30. körtől a bokszkiállások is megszaporodtak, ekkor került sor a második tervezett kerékcserékre.

A verseny utolsó etapjára megélénkült a mezőny, ekkor már kezdtek kialakulni pozíciókért zajló csaták, ekkor ugyanis valószínűleg már mindenki látta az adatokon, hogy elegendő lesz az üzemanyag a leintésig.

Hirdetés

A 45. körben Grosjean számára véget ért a verseny – illetve ebben az esetben talán a teszt helytállóbb, hiszen a Lotus hatalmas hátrányból kezdte az évet, a csúcsformától még nagyon messze vannak.

Bottas a falérintős hibája után szépen visszakapaszkodott, 10 körrel a leintés előtt már hetedik volt, miután megelőzte az előtte hibázó Jean-Eric Vergne-t. Rosberg bő 20 másodperces előnnyel állt az élen, Ricciardo előnye viszont elfogyott Magnussennel szemben. A negyedik helyen a rutinos Jenson Button autózott, és ő is lőtávolban volt a két fiatal mögött. A trió mögött azonban Fernando Alonso is remek tempót diktálva lopakodott egyre közelebb.

A hatodik Hülkenbergnek már inkább hátrafelé kellett figyelnie, a visszapillantó tükörben Bottast láthatta. Öt körrel a vége előtt a finn meg is nyerte a csatát, aki mai teljesítményével igazolta, hogy jogosak a Williamsszel szemben támasztott nagy elvárások.

Bár a hajrá még izgalmas csatákat ígért, ezek végül elmaradtak. Rosberg senkitől sem zavartatva könnyedén nyert, és a hazai pályán versenyző Ricciardo is Magnussen előtt ért célba. A McLaren dán újonca az időmérő után a versenyen is pontosan Lewis Hamilton egykori bemutatkozását másolta, parádésan debütálva harmadik lett. De Ricciardo első Red Bullos versenye is aligha alakulhatott volna jobban.

Button a negyedik helyen végzett, így a McLarennek sincs oka panaszkodni. Alonso a rajthelyezését megtartva ötödik lett az eseménydús versenyt futó Bottas előtt. Hülkenberg hetedik lett az egyelőre visszafogott teljesítményt mutató Ferrarival. Az utolsó két pontszerző helyen a Toro Rosso duója zárt, Vergne, Kvyat sorrendben.

A pontszerzőkön kívül Sergio Perez, Adrian Sutil, Esteban Gutiérrez és Max Chilton ért még célba. Valószínűleg sokan ennél is több kiesésre számítottak, de az így is látszik, hogy a csapatoknak még sokat kell dolgozniuk a megbízhatóságon. Az üzemanyag-spórolással a jelek szerint nem lesz gond, hiszen az ebből a szempontból az egyik legnehezebb pályán sem adódott ebből látványos probléma.

A világbajnokság két hét múlva Malajziában folytatódik.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Rosberg nyerte az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!