Nico Rosberg megszerezte a Mercedes idei első futamgyőzelmét, miután megnyerte a Monacói Nagydíjat, amit két biztonsági autós periódus és egy piros zászlós időszak szakított meg. A két Red Bull a dobogón.
Nico Rosberg megszerezte a Mercedes idei első futamgyőzelmét, miután megnyerte a Monacói Nagydíjat, amit két biztonsági autós periódus és egy piros zászlós időszak szakított meg. A két Red Bull a dobogón.
A Pirelli és a Mercedes titokban tartott barcelonai tesztje nagy indulatokat váltott ki a Monacói Nagydíj előtt, de amikor a rajtrácson a felvezető kör előtt felbőgtek a motorok, ez a viszály egy rövid dőre háttérbe szorult.
A rajt meglepő módon sima volt, persze néhány koccanás történt, de ez a szűk monacói pályán már-már természetesnek számít. Az élbolyban mindenki megtartotta rajthelyét, Sebastian Vettel ugyan bebújt Nico Rosberg mellé, de jobbról nem volt elég helye, így visszaállt a két Mercedes mögé harmadiknak. Mögöttük Mark Webber, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso is megtartotta rajthelyét.
Az első kör végén Pastor Maldonado és Giedo van der Garde is kénytelen a bokszba hajtani, autójuk ugyanis megsérült a rajt utáni tülekedésben. A két McLaren ismét egymással viaskodott, Sergio Perez többször is levágta a sikánt, úgy tudta megelőzni, illetve úgy tudott Jenson Button előtt maradni. A büntetést elkerülendő, végül a mexikói maga elé engedte csapattársát.
Vettel az első körökben támadta ugyan Lewis Hamiltont, de utána szemmel láthatóan visszavett a tempóból. Az, hogy mennyire óvatosan bántak a gumikkal az élmezőny tagja, jól mutatta, hogy a mezőny végén felzárkózni igyekvő, egy bokszkiálláson már túl lévő Maldonado és Van der Garde voltak ekkor a leggyorsabbak a pályán.
A 9. körben a bokszutca bejáratában Charles Pic ugrott ki fekete füstöt eregető autójából (valószínűleg a sebességváltó füstölt el a Caterhamben), így ő lett az első kieső.
A következő körök eseménytelenül teltek, az élen álló ötös meglógott, a hatodik Alonso már több másodpercre leszakadt Räikkönenről.
A 23. körben megkezdődtek a tervezett kerékcserék, elsőként Daniel Ricciardo váltott szuperlágy gumikra a keményebb abroncsokról. Az ellen, hogy teljes unalomba fulladjon a gumik megóvásáról szóló taktikai csata, Paul di Resta sokat tett, ugyanis a célegyenes végén megelőzte Felipe Massát, fellépve a 14. helyre ezzel.
Ismét Massa került középpontba a 30. körben, amikor egy az egyben lemásolta a harmadik szabadedzésen látott balesetét, a Saint Devote kanyarban ismét csúnyán összetörte a Ferrarit (előbb a bal oldali szalagkorlátnak csapódott neki blokkoló kerekekkel, majd a szemközti biztonsági gumibálában állt meg). A brazil ismét megütötte magát, és az orvosok azonnal nyakmerevítőt tettek fel neki. Már a futam alatt megerősítette a Ferrari, hogy a pilóta rendben van, csak rutinvizsgálatokra vitték a közeli kórházba.
A versenyirányítás beküldte a pályára a biztonsági autót, amíg a törmelékeket eltakarították a pályáról. A 38. kör végén hagyta el a pályát a safety car, de akkor a sorrend már más volt, mint amikor pályára küldték. A kerékcserék alatt ugyanis Hamilton visszaesett a két Red Bull mögé. Az új rajt után továbbra is Rosberg volt az első (meg is lógott kicsit), Vettel, Webber és Hamilton előtt. Räikkönen mögött ekkor is Alonso és a két McLaren haladt.
Hamilton keményen támadta Webbert, Alonso pedig Räikkönen nyakán autózott. Az alagútból kifelé Perez esett be Button mellé, és meg is előzte csapattársát. Néhány körrel később Alonsót is megtámadta ugyanitt, de ezúttal nem járt sikerrel, sőt, a spanyol csak a rázókövön átvágva tudta elkerülni az ütközést.
Pastor Maldonado és Max Chilton azonban már nem tudta kivédeni a koccanást, ami a verseny megszakításához vezetett. Maldonado bevágott a Marussia mellé, Chitlon pedig a szalagkorlát felé terelte riválisát, a két autó összeért, és a Williams első szárnya leszakadt, az autó a levegőbe emelkedett, és a műanyag ütközőfalnak csapódott, amit betolt a pályára. Egyértelmű volt, hogy meg kell szakítani a versenyt, hiszen a biztonsági falat vissza kellett építeni a helyére. A pilóták felsorakoztak a rajtrácson, majd kiszálltak autóikból. Ekkor 32 kör volt még vissza.
Mintegy 25 perces kényszerszünet után folytatódott a küzdelem, a mezőny a biztonsági autó mögül rajtolt el. Már a felvezető körben helycsere történt, Alonsónak ugyanis el kellett engednie Perezt, miután a versenybírák szabálytalannak minősítették (szerintük előnyt szerzett ezzel a spanyol) a korábbi előzési manőver utáni sikánlevágását.
Rosberg ismét jól lőtt ki az új rajtnál, és mögötte is változatlan maradt a sorrend. Hamilton azonban gyorsabb volt mint Webber, és mindent meg is tett annak érdekében, hogy megelőzze a Red Bullt, de nem igazán talált rajta fogást. Perez harcias kedvét sem tompította a szünet, Räikkönen mellett is bepróbálkozott az alagút végi féktávon, de ő sem tudott elfordulni, mindketten átvágták a sikánt, és így változatlan sorrendben folytatták.
A mezőny összerázódott, így több párharc is kialakult. Sutil például kettőt is előzött a pálya leglassabb pontján a Grand Hotelnél, előbb Button, majd néhány körrel később Alonso mellett is elment belső íven.
Innentől kezdve nem túl izgalmas vonatozás vette kezdetét, amit egy biztonsági autós szakasz szakított meg. Romain Grosjean az alagútból kiérve hátulról eltalálta Daniel Ricciardót. A hátsó szárnyától megfosztott Toro Rosso a bukótér végében állt meg, Grosjean pedig új orrkúpért be tudott hajtani a bokszba. A francia azonban egy körrel később újra a bokszba hajtott, ő is feladta a küzdelmet. Az esetet a versenybírák vizsgálták.
Miután a törmelékeket feltakarították, a safety car ismét magára hagyta a mezőnyt. Az új rajt ezúttal is zökkenőmentes volt, nem sokkal később azonban Perez ismét magára irányította a figyelmet. A McLaren táltos pilótája kedvenc előzési pontján ezúttal meggondolatlan volt, Räikkönen már elfordulni készült, mikor beszúrt mellé. Az autók összeértek, Perez első szárnya sérült meg, a finn pedig bal hátsó defektet kapott. A Lotus pilótája így kénytelen volt kereket cserélni, és a 16. helyre állt vissza. A sors némileg igazságot szolgáltatott, Perez két körrel később feladta a versenyt.
Rosberg magabiztos előnyt épített ki magának immáron negyedszer is, és meggyőzően száguldott a győzelem felé. Miután az utolsó köröket is hiba nélkül teljesítette a német pilóta, ránézésre könnyedén szerezte meg pályafutása második futamgyőzelmét. A négy pole pozíció után a Mercedes így már futamgyőzelemmel is büszkélkedhet idén. További érdekesség, hogy édesapja, Keke Rosberg 30 évvel ezelőtti sikerét tudta most megismételni Nico.
A Mercedes mögött a két Red Bullt intették le, Vettel, Webber sorrendben. A futamnak így a címvédő a legnagyobb nyertese, hiszen Räikkönen és Alonso is messze mögötte élt célba, és 21 pontosra növelte előnyét.
Hamilton végül negyedik lett. Adrian Sutil Perez és Räikkönen ki-, illetve hátraeséséből profitálva ötödik lett. Button Alonso és Jean-Eric Vergne előtt ért célba hatodikként. Paul di Resta kilencedik lett, és nem kis bravúrt végrehajtva Räikkönen szerezte meg az utolsó pontocskát, életben tartva ezzel a 2011 óta tartó folyamatos pontszerzési sorozatát.
A következő futamot két hét múlva Kanadában rendezik.