A Ferrari pazar teljesítménnyel kezdte a 2022-es szezont, hiszen Charles Leclerc vezetésével múlt hétvégén kettős győzelmet aratott Bahreinben. A kiábrándító évek után tehát a maranellóiak visszatértek a győztesek útjára, ráadásul szembetűnő volt az is, hogy a Ferrari motorjait használó Alfa Romeo és Haas is remek teljesítménnyel kezdte a szezont.
Bár a motorokra vonatkozó szabályok az idei évre nem változtak, mégis jelentős újítás, hogy a csapatoknak idén már 10 százalékban bioetanolt tartalmazó – azaz E10-es – üzemanyagokat kell használniuk. Emiatt a legtöbb gyártó veszített is a lóerőkből, sajtóhírek szerint viszont a Ferrari csak erősödött tavalyhoz képest.
A Corriere dello Sport című lap legújabb cikkében a Ferrari idei, Ferrari 066/7-es kódjelű erőforrásával foglalkozik. Megemlíti, hogy Maranellóban már 2 éve dolgoztak az új erőforráson, ráadásul óriási hangsúlyt fektettek az E10-es üzemanyagok bevezetésére. A magasabb bioetanol-tartalom ugyanis teljesítményromlással járt, és óriási feladat volt ennek minimalizálása a gyártók részéről.
Bahreinben egyértelművé vált, hogy a Ferrari remek munkát végzett a V6-os erőforrás tekintetében, a motor főleg a kigyorsításokon tudott kiemelkedő teljesítményt nyújtani.
„Ez nagyon jó jel a Scuderia számára, hiszen a motorokon 2025-ig nem lehet változtatni” – jegyzi meg a lap, mely egy rossz hírrel is szolgált a riválisok számára, tudni véli ugyanis, a motorokat nem használta teljes erőbedobással a Ferrari.
„A pozitív hír a Ferrari számára, hogy itt még nincs vége, mivel a Ferrari technikusai nem teljes kapacitással működtették a motort Bahreinben. Nem akartak semmit sem kockáztatni, szóval konzervatív beállításokat használtak. Így meg tudtak bizonyosodni arról, hogy célba is érnek, és nem merülnek fel megbízhatósági problémák. A következő versenyeken a Ferrari folyamatosan növelni fogja a motorerőt.”
A Corriere dello Sport szerint a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon sem teljes kapacitással használja majd motorjait a Ferrari.
„Az is valószínű, hogy a Ferrari korán beveti majd idei második motorját [a megengedett háromból], esetleg már a negyedik vagy ötödik nagydíj után. Gyorsan lecserélik majd a motort, ha egyértelmű lesz számukra, hogy a motor még megbízhatóbb a fejlesztéseknek köszönhetően.”
A Ferrari motorjával egyébként a Haas csapatát irányító Günther Steiner is nagyon elégedett volt a bahreini hétvége után: „Azt gondolom, most a Ferrarinak van a legjobb motorja. Óriási elismerés nekik, mert rengeteg sz*r zúdult a nyakukba a gyenge teljesítmény miatt, ők pedig csak elvégezték a házi feladatukat, és előálltak valami nagyon jóval.”