Ilyen erős időmérős produkció tavaly is kivételesen jó napnak számított a Mercedes háza táján, és talán még nagyobb meglepetést okozott a csapatban most, amikor a várt előrelépés elmaradása miatt csalódottan indították a szezont.
„Ez egészen váratlan volt, az autó szinte életre kelt, a gumik is a megfelelő tartományban működtek” – értékelte második helyét Russell. „A csapat remek munkát végzett azzal, hogy a lehető legtöbbet kihozza ebből az autóból, hiszen Bahrein óta nem tettünk fel rá új fejlesztéseket. Mégis sikerült előrelépnünk az első két versenyhétvégéhez képest, ami izgatottá tesz minket, hiszen ez azt jelenti, hogy még vannak tartalékok ebben az autóban. Nagyon jól éreztem magam a volán mögött, és ha őszinte akarok lenni, azt kell mondanom, hogy egy kicsit csalódott is vagyok, amiért nem lett meg a pole.”
A brit kimerítő választ igyekezett adni a Sky Sports azon kérdésére is, hogy mégis hogyan lehetséges fejlesztések nélkül ilyen látványos előrelépést tenni, hiszen a Mercedes nemcsak tisztán a Ferrari és az Aston Martin elé ugrott ezen a napon, de a Red Bull mögötti eddigi időmérős lemaradását is megfelezte.
„Teljesítményt lehet találni a beállítások révén is, azáltal, hogy például mennyire puhára vagy merevre hangoljuk a felfüggesztést, hogy milyen hasmagasságot, mechanikai egyensúlyt, guminyomást választunk. Emellett kísérletezhetünk azzal is, hogy gyorsabb vagy lassabb kivezető köröket teljesítünk az időmérőn. Ha pedig mindezt jól össze tudja hangolni egy csapat, azzal önmagában nagyot lehet előreugrani az erősorrendben. És szerintem ez az, amiben a mi csapatunk igazán kiemelkedik: akkor sem állunk le az autó jobbá tételével, amikor hosszabb ideig ugyanazzal a csomaggal kell dolgoznunk” – méltatta kollégáit Russell.
A mezőnyben való további előrelépésre mindazonáltal ezen a hétvégén már nem lát jó esélyt Russell, hiszen az idén eddig a többiek fölé magasodó Max Verstappent kellene megelőzniük vasárnap.
„Mondhatjuk azt, hogy ezen az időmérőn nagyon közel kerültünk Maxhez, hiszen csak három tized volt a különbség. A verseny azonban sokkal komolyabb kihívás lesz számunkra vele szemben, hiszen jobb lesz a tempója, mint ma. Körönként legalább fél másodperc, de egy jó napon akár hét-nyolc tized is lehet az előnye” – vázolta fel a helyzetet a brit.