Russell elfogadja, ha a Mercedes feláldozza az idei szezon egy részét - F1VILÁG.HU

Russell elfogadja, ha a Mercedes feláldozza az idei szezon egy részét

HIRDETÉS
A Mercedes ifjú versenyzője, George Russell azt mondja, hajlandó elfogadni, ha csapata úgy dönt, a hosszabb távú fejlődés érdekében beáldozza a 2023-as Forma-1-es idény egy részét.
George Russell Mercedes

A német istálló a tavalyi küszködés után annak reményében vágott neki az idei szezonnak, hogy újra esélye lesz az élen harcolni, a szezonnyitó Bahreini Nagydíj azonban valóságos hidegzuhanyként érte a csapatot, W14-es kódjelű versenyautójával ugyanis még a dobogóért sem tudtak harcolni a versenyzők.

Toto Wolff csapatfőnök a szombati időmérő után már arról beszélt, el kell ismerniük, autójuk jelenlegi koncepciója zsákutca, így a győzelmi esélyek növelése érdekében változtatásokra lesz szükségük. A csapat fiatal versenyzője, George Russell azt mondja, ha fel kell áldozniuk a szezon egy részét ahhoz, hogy az év második felében, vagy esetleg jövőre versenyeket nyerjenek, ám legyen.

“Azért vagyunk itt, hogy nyerjünk. Nyilván szeretnénk minden eredményt optimalizálni, de ha választanom kell a küzdelem, a győzelmi esélyek, bármikor is legyen, tehát a lassú fejlődés, valamint aközött, hogy soha ne legyen esélyem, akkor nyilván azt az opciót választom, amelyik megadja a győzelmeket” – magyarázta a Mercedes versenyzője.

“Ha tehát fel kell áldoznunk néhány futamot, vagy a szezon egy részét, hoigy megadjuk az esélyt magunknak arra, hogy egy olyan autónk legyen, amivel küzdeni tudunk, akár az év második felében, akár jövőre, akkor talán ezt fogjuk tenni, mert világos, hogy nagyon le vagyunk maradva.”

“Arra senki sem emlékszik, hogy ki végzett a második vagy harmadik helyen. A második sem elég jó. Ha pedig drasztikus változtatásokra van szükség ahhoz, hogy esélyt adjunk magunknak az év második felében, vagy bármikor, akkor meg fogjuk lépni.”

“Természetesen nem fogunk mismásolni, nagy csapás ez mindannyiunk számára. Nagyon le vagyunk maradva ahhoz képest, ahol lenni szeretnénk. Azt gondolom, az egyetlen pozitívum a mostani helyzetben, hogy nincs alapvető probléma az autóval, eltekintve attól, hogy hiányzik a leszorítóerő. Bármennyire is hülyén hangzik, ez az egyik legkönnyebb megoldandó probléma, ha összevetjük azzal, ahogy tavaly álltunk ilyenkor. Egy olyan autónk volt, ami összevissza pattogott, most pedig egy olyan van, mely talán a legkevésbé pattog. A szabályváltozások okán egy kiccsit talán túl konzervatívak voltunk ebből a szempontból, és lehet, hogy hátrébb kell lépnünk néhányat, hogy nyerjünk némi leszorítóerőt.”

Russell azt mondja, abban nem hisz, hogy rögtön megoldja a problémát, ha elhajítják az oldalszekrények nélküli koncepciót.

“Annak oka, hogy ennyire szűkre szabott oldalszekrényeink vannak, hogy még mindig hiszünk abban, hogy ez a legjobb megoldás. És őszintén szólva továbbra is azt gondolom, hogy nem fog változtatni a teljesítményünkön az, ha mondjuk jövő héten előállunk egy, a Red Bulléhoz hasonló oldalszekrénnyel. Nem hiszem, hogy hirtelen találunk fél másodpercet. A varázslat a padlólemeznél rejlik, és az autó olyan összetevőiben, melyek szabad szemmel nem láthatók.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!