A Mercedes számára rendkívül nehezen indult az idény, autója ugyanis képtelen felvenni a versenyt a Red Bull és a Ferrari versenygépeivel. A felmerült problémák megoldása ráadásul nem egyszerű feladat, George Russell pedig nemrég azt mondta, 99 százalékban az autó túlzott pattogása, azaz a „delfinezés” okozza a problémákat.
Russell a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon egy 5. helyet szállított a csapatnak, elmondása szerint azonban óriási lemaradásban vannak az élcsapatokhoz képest. A brit számszerűsített is.
„Azt gondolom, jobb az autó kezelése versenytempónál, mint az egykörös tempónál. De a problémák még jelen vannak kevés és sok üzemanyagnál egyaránt, ez pedig hátráltat bennünket” – mondta a brit pilóta.
„Ha tehát megnézem a végeredményt, azt látom, hogy 30 másodperces lemaradással zártunk, ez szerintem 30 kör a biztonsági autó után – tehát körönként 1 másodperc. Ennyire vagyunk lemaradva az időmérőn is.”
Russell elárulta, a dzsiddai hétvégén ő és Lewis Hamilton eltérő beállításokkal próbálkoztak, hogy így próbáljanak meg válaszokat találni a felmerült problémákra. Az eredményt látva az ő beállításai jobban működtek, hiszen csapattársa a 15. helyről rajtolva csak 10. lett.
„Azt hiszem, Lewis garázsában egy kicsit konzervatívabb irányba mentek el a beállításokkal, mint mi, és ez volt a különbség. Tényleg nagyon vékony a határvonal, hogy megfelelő tartományba hozzuk-e az autót. Néha nagyon sok tényező szerepet játszik, amikor egyensúlyozunk, és van, hogy változtatunk a beállításokon, és azt gondoljuk, fejlődést érünk el vele, de valójában egy kicsit rosszabb lesz a helyzet.”
Russell kifejtette, a „delfinezés” problémája továbbra is komoly fejtörést okoz a Mercedes mérnökeinek.
„Rengeteg tényező szerepet játszik, a mechanika, az autó merevsége, aztán a padlólemez merevsége, a padlólemez tervezése, a guminyomás… Szóval sok tényezőn múlik, hogy jobb lesz-e, vagy rosszabb.”
„És minél gyorsabban megyünk, annál rosszabb a helyzet, ez pedig megnehezíti az időmérőt, hiszen a maximumra tekerjük fel a motort, és gyorsabban megyünk az egyenesben, ami több leszorítóerőt generál, az pedig több delfinezést. Szóval majdhogynem meg kell előznünk ezt a problémát.”
„A versenyen szintén több a leszorítóerő, ha a DRS zárt állásban van, ez pedig szintén egy olyan tényező, amit figyelembe kell vennünk. Úgyhogy még tanulunk, és ezért is vagyunk messze az optimálistól. Ahogy mondtam, ha megoldjuk a delfinezést, az orvosolja a problémáink 99 százalékát.”