Russell: Még tanulnom kell, milyen az élmezőnyben lenni  - F1VILÁG.HU

Russell: Még tanulnom kell, milyen az élmezőnyben lenni 

HIRDETÉS
George Russell, a Mercedes versenyzője elmagyarázta, mire vezethetőek vissza a 2022-es F1-es szezonban vétett hibái - szerinte minden a tapasztalaton múlik majd.
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 29: Pole position qualifier Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing and Second placed qualifier George Russell of Great Britain and Mercedes talk in parc ferme during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 29, 2022 in Mexico City, Mexico. (Photo by Mark Thompson/Getty Images )

Russell remek szezont teljesített a Mercedesnél, legyőzte csapattársát, a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltont az összesített pontversenyben, azonban számos hibát is vétett az idény során. Többször ütközött – például Valtteri Bottasszal, Mick Schumacherrel Szingapúrban, vagy Carlos Sainzcal Austinban. 

A kérdésre, hogy ezek az ütközések annak tudhatóak-e be, hogy túl keményen próbálkozott, Russell így válaszolt: „Igen, úgy gondolom, végső soron ez a tapasztalaton múlik.“

„Magam is tudom, hogy ebben a sportban eljutsz egy bizonyos szintre, hogy mennyire keményen próbálkozhatsz. Ebben a sportban hagyni kell, hogy menjenek a dolgok. Dühből akarod vezetni az autót, de néha nem ez a leggyorsabb út. Ahogy mondtam, ez a tapasztalatra vezethető vissza“ – folytatta.

A brit pilóta elmondta, szerinte mindenki a 100%-ra törekszik, de sokkal inkább kifizetődőbb, ha 99%-ot nyújt.  

„Valahogy mindig is tudtam, hogy ha 99%-on vezetek, akkor mindig több teljesítmény jön, mintha 101%-on vezetnék. 101%-on már lejtőn vagy, a csúcson túl“ – magyarázta. „Ha 99%-on vezetsz, akkor valószínűleg már csak 0,01 másodperc maradt benne. Ha 101%-on, akkor elvesztetted az autó felett az irányítást és ütköztél. De 100%-on akarunk lenni, és van, hogy belecsúszunk a 101%-ba. Szóval ez is tapasztalat.“

Russell elmondta, sokáig újoncnak érezte magát a Mercedesnél, egyszerűen amiatt, mert sokkal magasabb szinten versenyez a csapat, mint előző istállója, a Williams. 

„Megpróbálom a határokat feszegetni, és ez visszavezet ahhoz az újonc-érzéshez bizonyos szempontból, amikor először versenyzel az élen. Ez teljesen más, mint amikor hátul vezetsz. Még csak 20 verseny van a hátam mögött, amikor a mezőny elejében volta“ – mondta. „Megtanulom ezeket a kis egyediségeket, ugyanúgy, ahogy megtanultam, milyen hátul lenni.“

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!