A vasárnapi Japán Nagydíjon Pierre Gasly néhány méterrel haladt csak el az esős körülmények között a Carlos Sainz autójának mentéséhez pályára küldött munkagép mellett. A francia pilóta érthető módon kifakadt, 2014-ben ugyanis Jules Bianchi hasonló körülmények között szenvedett tragikus balesetet.
A Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének [GPDA] igazgatójaként tevékenykedő George Russell elárulta, mivel Szingapúrban is történt hasonló eset, a témáról már a Japán Nagydíj előtt egyeztetések folytak, most viszont határozott lépéseket várnak a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA).
„Azt hiszem, egy kicsit már beszéltünk erről a versenyzői értekezleten a héten. Mivel volt egy traktor a pályán Szingapúrban is [Yuki] Tsunoda balesetekor a biztonsági autós periódus alatt, és a verseny azon pontján, amikor a pilóták slickekre váltottak” – magyarázta Russell a Motorsport.com című internetes lapnak. „És kifejtettük véleményünket, hogy soha nem akarunk ilyesmit látni. Ez nyilván egy hete volt. És ismerve a körülményeket, illetve a múltban történteket, az, hogy itt is ugyanez történik egy héttel később, igencsak kiábrándító.”
„Természetesen mindannyian beszélni fogunk az FIA-val. Véleményünk szerint elég egyértelmű a dolog. Ne legyenek traktorok a pályán! Ha pedig szükség van arra, hogy traktort küldjenek a pályára, használják a piros zászlókat!”
Arra a kérdésre, hogy ezt száraz körülmények között is alkalmazni kellen-e, Russell így felelt: „Nem tudom. De esőben biztosan így kellene lennie. Ez 100 százalék. De nem értem, miért kellenek egyáltalán traktorokat küldeni a pályára… Ha pedig tényleg szükség van erre, akkor egy maximális sebességlimitre van szükségünk. De véleményem szerint nem éri meg kockáztatni. Ahogy korábban is mondtuk, ezeket az autókat néha nehezebb kontrollálni biztonsági autós körülmények között, mint akkor, amikor gyorsan megyünk velük.”
Az FIA a szuzukai verseny után jelezte, vizsgálatot indít a futamon történtek miatt.