Sok szó esett az utóbbi napok-hetek során a Mercedes legújabb fejlesztési csomagjáról, amivel a csapat várhatóan végleg elköszön a sok fejfájást okozó „zero pod” koncepciótól. A csapat eredetileg Imolában próbálta volna ki először a fejlesztéseket, ám azt a fordulót törölték, így maradt a sokkal nagyobb kihívást jelentő Monaco. Mivel egy nehéz utcai pályáról van szó, George Russell szerint akármit is tudnak meg az új alkatrészekről, azt kételkedve kell fogadniuk.
„Nem hiszem, hogy egy ilyen versenyhétvégéből sokat tanulhatnánk. Bármit is tudunk meg, abban nem bízhatunk százszázalékosan. Barcelonába tiszta lappal fogunk megérkezni, hiszen Monaco óriási kihívásokkal jár. A fejlesztési csomagot Imolára szántuk, de nem ülhetünk zsebre tett kézzel. Ez tűnhet vakmerőnek, de egyébként is ezzel érkeztünk volna Monacóba” – magyarázta.
„Amit kipróbáltunk, az jónak tűnik. Aerodinamikai és mechanikai fejlesztésekről is szó van. Aero szempontjából a nagyobb leszorítóerőt céloztuk meg, mint ahogy minden más csapat is ezt teszi. Ez nem feltétlenül vezet jobb köridőkhöz, de a teljesítményt javíthatja. A mechanikai fejlesztések majd a gyakorlatban mutatják meg magukat” – tette hozzá.
Russell arra nem számít, hogy teljesítményben nagyot fejlődne a Mercedes, de abban reménykedik, hogy a fejlesztések jelentősen javítják majd a W14 kezelhetőségét. Ez az egyik tényező, amivel a csapat pilótái tavaly év eleje óta küzdenek, és amit a szimulátor sosem tükröz vissza teljesen.
„Ez mindig nehéz, mert mostanában sok figyelem irányul a fejlesztéseinkre, miközben a többi csapat is új dolgokkal készül – különösen a következő héten. Emiatt nem hiszem, hogy teljesítményben bárki is nagyot léphetne előre, hiszen mindannyian mozgó célpontok vagyunk” – tette hozzá a brit pilóta.