A brit versenyzőt azért sorolják majd hátrébb a rajtrácson az időmérő után, mert autójában számos motorkomponenst kicserél csapata.
Russell egy új belső égésű motoregységet, egy új turbót és hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H) kap. Mivel mindegyik egység esetében a negyedik új elemet kapja a fiatal versenyzője, automatikusan büntetéssel lesz kénytelen számolni.
Russell egyébként egy új kinetikus energia-visszanyerő rendszert (MGU-K) is kap majd, ám még a szezon során felhasználható mennyiségen belül.
Ő egyébként az első versenyző, aki motorcsere miatt rajtbüntetést kap a 2020-as szezonban.
Russell egyébként a szezonnyitó Osztrák Nagydíjon esett ki üzemanyagnyomással kapcsolatos probléma miatt, erőforrását pedig akkor visszaküldték a Mercedes brixworth-i motorközpontjába, ahol megállapították, hogy az egység súlyosan károsodott.
A Williams versenyzője ezért már a szezon második hétvégéjére új motorkomponenseket kapott.