Sainz: A Ferrari autójának zéró rugalmassága van abban, hogy mennyire nyomhatjuk neki - F1VILÁG.HU

Sainz: A Ferrari autójának zéró rugalmassága van abban, hogy mennyire nyomhatjuk neki

HIRDETÉS
Semmiféle rugalmasságot nem biztosít a versenyzőknek jelenleg a Ferrari Forma-1-es versenyautója – erre panaszkodott a vasárnapi Miami Nagydíjat követően az istálló rutinos versenyzője, Carlos Sainz.
Carlos Sainz

A spanyol pilóta a 3. helyről vágott neki az amerikai versenynek, és bár a futam első etapjában tartotta a lépést a kétszeres világbajnok Fernando Alonsóval, sőt, kerékcseréje alkalmával elé is tudott kerülni, a kemény keverékű abroncsokkal megfutott második etapban egész egyszerűen képtelen volt tartani a lépést, és végül csak az 5. helyen zárt.

Nemcsak ő, hanem csapattársa, Charles Leclerc is sokat küszködött Miamiban, ő végül a 7. helyen zárt, és mindkét Ferrari-pilóta arra panaszkodott, hogy a csapat SF-23-as kódjelű versenyautója teljesen kiszámíthatatlanul viselkedett.

Sainz a verseny kapcsán arról beszélt, nemcsak maga a versenytempó, hanem alapvetően a gumikezelés is komoly problémákat okoz jelenleg, amire mihamarabb válaszokat kell találniuk – hiába vértezik fel ugyanis fejlesztésekkel a versenyautót még a nyári szünet előtt, azokból képtelenek kihozni a maximumot.

A Motorsport.com című internetes lap a miami futamot követően arról kérdezte Sainzot, érződtek-e a továbbfejlesztett padlólemez előnyei: „Jelenleg képtelen vagyok nyomni neki” – válaszolta a spanyol. „Főleg a versenyen… Amint az ember elkezdi nyomni egy körig, és fut egy gyorskört, a következő körben már 3 tizeddel lassabb a gumik miatt, amikkel nagyon-nagyon nehéz boldogulni.”

„Mindez azt jelenti, hogy nincs meg a flexibilitás, hogy nyomjuk, vagy éppen ne nyomjuk, egyszerűen csak követnünk kell egy bizonyos tempót, hogy eljussunk a célig. Meglepett a dolog, mert azt gondoltam, jobbak leszünk, de Miami megmutatta számunkra azt, hogy van még tennivalónk.”

„Egy kicsit meglepett az, hogy mennyire küszködtünk a kemény gumikkal azok után, hogy egy nagyon erős etapot futottunk a közepes keverékkel. Próbáltunk Fernando elé vágni, és azzal, hogy három-négy körig nagyon megnyomtuk… valamiért az autónak zéró rugalmassága van azzal kapcsolatban, hogy mennyire nyomhatjuk, és mennyire nem.”

„A verseny hátralévő részében a határ alatt kellett autóznom, ha célba akartam érni. Egyszerűen ez az etap túl hosszú lett számunkra a szél, illetve amiatt, amilyen keményen bántunk a gumikkal.”

„Megpróbálkoztunk az elévágással, és működött is, de egyszerűen nagyon kicsi a rugalmasság ahhoz, hogy ilyen megoldásokkal próbálkozzunk. Egyszerűen korlátozottak a lehetőségeink. Ezt pedig nehéz elfogadni. De jól mutatja, hogy rengeteg még a tennivalónk a gumikezelés és a versenytempó tekintetében.”

A Forma-1-es világbajnoki sorozat jövő hétvégén folytatódik majd Imolában, ahová a Ferrari további fejlesztésekkel érkezik majd meg.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!