Sainz elbizonytalanodott: A kerékcserén múlt a győzelem? - F1VILÁG.HU

Sainz elbizonytalanodott: A kerékcserén múlt a győzelem?

HIRDETÉS
A Ferrari F1-es pilótája még a Kanadai Nagydíj utolsó negyedén rágódik, amikor 16 körön keresztül Max Verstappennel csatázott a győzelemért. Szerinte a kerékcseréjén sok múlhatott.
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 19: Race winner Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing (second from left), Second placed Carlos Sainz of Spain and Ferrari (L), Third placed Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes (R) and Ben Gordon-Smith of Red Bull Racing (second from right) celebrate on the podium during the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 19, 2022 in Montreal, Quebec. (Photo by Clive Rose/Getty Images)

A múlt hétvégi Kanadai Nagydíj kétségkívül legnagyobb izgalmait Carlos Sainz és Max Verstappen szolgáltatta, akik a verseny utolsó negyedében kemény csatát vívtak egymással a futamgyőzelemért. Az összecsapás 21 körrel a leintés előtt kezdett kiéleződni, amikor Yuki Tsunoda balesetét követően Sainz a vezető helyét feladva egy friss szett kemény abroncsért a bokszba hajtott, majd közvetlenül Verstappen mögé tért vissza. A cserével 6 környi gumielőnybe került a szintén keményeken autózó hollandhoz képest, de utólag belegondolva Sainz úgy látja, talán a lágyakkal több esélye lett volna a címvédő ellen. Új közepes keverékek nem álltak a rendelkezésére.

Utólag elgondolkodtam rajta. A biztonsági autó kicsit tovább maradt kint, mint amire számítottunk. Mire zöld zászlót kaptunk, már csak nagyjából 16 kör volt hátra. Ekkora távra talán kipróbálhattuk volna a lágyakat, amelyeket gyorsan megmelegítve megtámadhattam volna Maxot” – magyarázta a végül második helyen leintett Sainz, aki szerint utólag mindig könnyű okosnak lenni.

„Akkor még huszonvalahány kör volt hátra, így határozottan a kemény volt a leggyorsabb megoldás. Különösen azt figyelembe véve, hogy Maxéhoz képest frissebbek voltak. Kár érte.”

A biztonsági autós fázis előtt Sainz körülbelül 8 másodperccel autózott Verstappen előtt, aki egyre közeledett hozzá. Szerint Tsunoda balesete nélkül több esélye lett volna a győzelemre.

„Úgy érzem, a biztonsági autó nélkül nehezebben kapott volna el. Abból egy jó csata lehetett volna a végén. Készen álltam a kockás zászlóig küzdeni. Jó volt a tempóm, 17,3-as köröket futottam, szerintem sikerült volna elöl maradnom.”

A ferraris elmondása szerint Verstappent üldözve mindent kockára tett, de így sem sikerült az előzés. Nem volt elég nagy a sebességkülönbsége a Red Bullhoz képest, így csak ritkán tudta fél másodpercnél jobban megközelíteni.

„Kemény, intenzív küzdelem volt. Tudtam, hogy az egész futam során volt némi tempóelőnyöm hozzá képest, és talán 5-6 körrel frissebbek az abroncsaim. Az előzéshez azonban itt köröként 2-3 tizedmásodpercnél többre van szükség. Én mindent beleadtam. A rázóköveken, a falak mellett és egyszer-egyszer a szélárnyékban is kockázatot vállaltam. Párszor közelebb kerültem, de nem annyira, hogy bárhol betegyem mellé. Mindenesetre én megpróbáltam.”

A fentiek ellenére Sainz elégedettségét fejezte ki, az autója ugyanis az intenzív igénybevétel ellenére jól teljesített. Ahogy ő maga is.

„Szerintem az egész verseny során gyorsabbak voltunk a Red Bullnál. Idén talán először mondhatom, hogy én voltam a leggyorsabb a pályán, ami reménnyel és magabiztossággal tölt el.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Sainz elbizonytalanodott: A kerékcserén múlt a győzelem?
A Ferrari-főnök elárulta, hol úszhatott el az idei vb-cím
Alonso úgy vág majd neki a 2026-os évnek, mintha az lenne az utolsó az F1-ben
Nem büntetik meg Verstappent, amiért leidiótázta a versenybírókat

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!