A spanyol versenyző négy dobogós helyet szerezve végül az egyéni tabella ötödik helyén zárta a 2021-es világbajnokságot, a szezonzárón elért harmadik helyével átugorva a pontversenyben Lando Norrist és saját csapattársát, Charles Leclerc-t. Sainz ezzel F1-es karrierje legjobb szezonját produkálta, s főnöke, Mattia Binotto sem mulasztotta el méltatni a tavalyi formáját az új autó bemutatóeseményén.
„2021 nagyon jó év volt számomra, sikerült megismernem a csapat működését, beilleszkedtem egy új közegbe és sokat tanultam a Ferrari márkáról. Most itt az idő, hogy egy újabb szintre emeljük a csapatot, mindannyian több sikerre számítunk 2022-ben” – köszönte meg a bizalmat Sainz, aki viszont nemcsak bókokat szórt a mellé leparkolt új modell felé, hanem a már a Williams-pilóták által is megfogalmazott aggályait is kifejtette a nagyobb kerekek kapcsán.
„Tavaly kipróbálhattuk őket, és már akkor is úgy tűnt, hogy helyes irányba indult el vele az F1. Arra számítok, hogy a nagyobb kerekek segítségével jobban odatehetjük majd magunkat a versenyeken, könnyebben csatázhatunk az előttünk haladókkal. Az egyetlen kérdőjel, hogy mennyire rontja majd a látási viszonyokat a megnövekedett méret, az utcai pályákon ugyanis gondot okozhat, ha kitakarják a kilátást” – mutatott rá a 27 éves pilóta.
„Az autó innovatív, újszerű megközelítéseket tartalmaz, mondhatni egészen radikális, és én pontosan ezt szeretem látni egy új autótól. A Ferrari 75 éves évfordulójához jól passzol ez a sötétebb szín is, hiszen próbáltuk vele megidézni a múltat. Kicsit olyan, mintha a tavalyi autó elejének és hátuljának színét összekevertük volna.”
Sainz a nyolcadik szezonját kezdi meg a Forma-1-ben, eddig hat dobogós helyet szerzett, de a győzelmek eddig elkerülték – nemcsak ő szeretné idén elérni ezt az áttörést, hanem a csapat is, hiszen a Ferrari két egymást követő évben maradt nyeretlen, amihez hasonló csúfság legutóbb 1991 és 1993 között történt meg a sport történelmének legsikeresebb csapatával.