Sainz a rajtot követően meg sem állt az 1. helyig: előbb Lewis Hamiltont, majd Valtteri Bottast utasította maga mögé, így néhány körig vezette is a versenyt.
„Elég könnyű volt körbeautózni őket. Igazából nem volt kemény csata, vagy bármi ilyesmi, csak körbeautóztam őket, mint ahogy legtöbbször ők szoktak minket.”
Sainz szerint az előzéseknél kulcsfontosságú volt az, hogy már a felvezető körön megfelelő hőmérsékletre hozta az abroncsait.
„Nagy hangsúlyt fektettem a felvezető körre, hogy megpróbáljam felmelegíteni a gumijaimat. Aztán láttam néhány autót a közepes keverékeken, néhányat a lágyakon, de az a néhány plusz Celsius-fok a lágyakon hozzásegített engem, hogy ilyen jó első kört teljesítsek.”
Sainz hozzátette, az előzés ugyan egyszerű volt, de volt előtte néhány izgalmas pillanata: „Majdnem belementem Hamiltonba, mert korán fékezett, de kívülre mentem, szóval nem volt probléma. Aztán láttam Valtterit, és gondoltam, hogy felveszi majd a tempót, mert nem esett már az eső. Nem tudom, egyszerűen csak nagyon kényelmesen éreztem magam az autóban.”
„Utolértem, és szerintem az, hogy megmutattam a tükrében az orrkúpomat, és ő így lekéste a kanyar csúcspontját, hozzásegített, hogy az élre álljak.”
Nem tartott sokáig Sainz öröme, ugyanis amint a megfelelő hőmérsékletre kerültek a Mercedesek abroncsai, Hamilton és Bottas meg is előzték a McLarent – a spanyol pilóta végül a 6. pozícióban végzett.
„Az elmúlt néhány versenyen küszködtünk a hűvösebb időben. Az autónk a kanyar közepén alulkormányzottá válik, és ezzel a bal első eléggé elhasználódik. Ez az utóbbi versenyeken előfordult, és meg kell néznünk, hogy miért, mert egy normális versenyen a szemcsésedés nélkül, miután vezettünk a rajt után, 4. vagy 5. helyen is végezhettünk volna.”