A kvalifikáción Sainz motorhiba miatt nem tudott mért kört autózni, így végül a 20. helyről vágott neki az interlagosi futamnak, ahol negyedikként intette le a kockás zászló. Mivel azonban Lewis Hamiltont baleset okozásáért megbüntették, a spanyol megörökölte a 3. helyet, így első dobogós eredményének örülhetett.
Amikor az Autosport című szaklap a verseny után arról kérdezte a rutinos versenyzőt, hogyan értékelné futamát, így felelt: „A legjobbként. Határozottan – mivel egy normál verseny volt. Száraz volt a pálya, voltak egy, illetve két kerékcserén lévők. Mi pedig az egykiállásos stratégia mellett döntöttünk.”
„Az első pár körben végre kellett hajtanom pár előzést, és sikerült is. Az egyik, [Sergio] Perez elleni manőverem tényleg nagyon jó volt, utána pedig a gumikezelésre kellett odafigyelni.”
[su_spoiler title=”Videón Sainz felzárkózása a mezőny végéről” style=”fancy” icon=”arrow”]
[/su_spoiler]
„Sikerült elnyújtanom a lágy gumis etapot, majd jól ment a gumikezelés a közepes keverék esetében is. Megelőztem [Lance] Strollt, majd Landót [Norris], illetve másokat is. És hirtelen a 8. helyen találtam magam. Aztán dönteni kellett, hogy bejövök-e a bokszba, vagy sem, mi pedig úgy határoztunk, hogy nem. Kockáztattunk egy kicsit, és ezúttal bejött.”
„A két biztonsági autós újraindítás pedig életem legnehezebb újraindításai voltak.”
Sainz azt mondja, fogalma sincs arról, hogyan tudta megőrizni pozícióját a futam végén, mivel a gumijai már igencsak elfogytak.
„Gyakorlatilag nem volt tapadás. A negyedik és ötödik sebességi fokozatokban is kipörögtek a kerekek a rajtnál. Annyira lassúak voltunk, hogy nem tudtunk energiát átadni a gumiknak. Az 1-es kanyarban elfékeztem magam, semmi tapadás nem volt, de valahogy tartani tudtam az ívet. Onnantól kezdve pedig csak védekeztem, védekeztem és védekeztem – amennyire csak tudtam. És végül sikerült célba érni.”