Sainz szerint biztos, hogy az időmérőn nem lesznek túl jók - F1VILÁG.HU

Sainz szerint biztos, hogy az időmérőn nem lesznek túl jók

HIRDETÉS
Az első szabadedzésen még remekeltek a Ferrarik az Osztrák Nagydíjon, a délutáni, második gyakorláson azonban még a top 10-ben sem sikerült bekerülniük – Carlos Sainz azt mondja, hasonló a helyzet Spielbergben, mint egy hete, a Stájer Nagydíjon.
Carlos Sainz Jr. races during the FIA Formula One World Championship 2021 in Spielberg, Austria on July 2, 2021

Sainz azt mondja, a pénteki eredményekből messzemenő következtetéseket nem lehet levonni, és kiemelte, bár szinte semmin sem változtattak az autón az elmúlt hétvégéhez képest, a megváltozott körülmények miatt az mégis teljesen másképp viselkedett pénteken.

„Összességében a pályakörülmények teljesen mások voltak, mint vártam. Gyakorlatilag ugyanazt az autót vittük pályára, ám minden elkezdett érzésre egy kicsit más lenni” – fogalmazott a spanyol. „Ez is azt mutatja, mennyire komplexek ezek a Forma-1-es autók.”

„Egy kicsit változik a szél, egy kicsit változnak a körülmények, és olyan, mintha egy másik autót vezetne az ember. Furcsa tapasztalás volt, de érdekes napunk volt, dolgozhattunk az új szerkezetű gumikon is.”

Miközben a Ferrarik remekeltek az Osztrák Nagydíj nyitóedzésén, a délutáni gyakorláson a top 10-be sem tudtak bekerülni. Arra a kérdésre, hogy a Scuderia rajongói reménykedjenek, avagy inkább aggódjanak, Sainz azt mondta: „Egyik sem! Szerintem valahol a kettő között leszünk majd. Nem kell pánikba esni, de túlreagálni sem kell a délelőtti eredményeket.”

„Különféle dolgokat próbáltunk ki, szóval nem kell sok mindent belelátni ezekbe a köridőkbe. Szerettük elvégezni a programunkat, a tesztjeinket a C5-ös gumikeverékkel. Majd holnap kiderül, hogy állunk.”

A Ferrari múlt hétvégén sokat küszködött az egykörös tempóval, Sainz viszont a futamon remek teljesítménnyel tudott előrukkolni, és a 6. helyen ért célba. Elmondása szerint ezen a hétvégén is hasonló lehet a helyzet.

„Azt gondolom, nagyon hasonló a helyzet most is. Mivel rengeteg ideig nyomjuk padlóig a gázt ezen a pályán, hiába vagyunk jók a kanyarokban, már csak a puszta matek miatt is hátrányban leszünk az időmérőn, a kör 80 százalékát padlógázzal teljesítjük. A versenyen viszont, ahol a pilóták általában jobban küszködnek a gumikkal, és nincs meg az az extra tapadás, remélhetőleg életre kel az autónk, és sikerül előrejutni.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!