Sainz: Tavaly későn érkeztek a vészjósló jelek a Ferrarinál - F1VILÁG.HU

Sainz: Tavaly későn érkeztek a vészjósló jelek a Ferrarinál

HIRDETÉS
Hamis önbizalomra ringatta a Ferrari Forma-1-es csapatát 2022-ben az, hogy az évad első felében rendkívül versenyképes tudott lenni – ennek is isszák most a levét a csapat rutinos pilótája, Carlos Sainz szerint.
Carlos Sainz, Ferrari
HIRDETÉS

A Ferrari tavaly, a szezon első szakaszában igazán ütőképes tudott lenni, és sokan azt gondolták, az olasz istálló képes lehet a Red Bull legyőzésére, illetve a világbajnoki cím megszerzésére. Miközben azonban az energiaital-gyárosok folyamatosan fejlődtek, a Scuderia egyre inkább lemaradt, végül pedig nem volt esélye a végső győzelem megszerzésére.

A csapat pedig idén kiábrándító formában vágott neki a Forma-1-es bajnokságnak, a Red Bull legyőzésére jobbára esélytelen, a Ferrari számára pedig a Mercedes és az Aston Martin legyőzése is nagy falatnak tűnik. Carlos Sainz a minap elismerte, valójában az ide autó a tavalyi modell egy olyan gyengeségét hordozza, mely sokáig rejtve maradt az olasz istálló előtt.

„Ha tágabb perspektívából elemezzük a dolgokat, akkor már a tavaly év második felében láthattuk, hogy az autónkkal képesek voltunk a pole pozíciókért harcolni, ám a versenyen mindig alulmaradtunk a Red Bull-lal szemben” – mondta a spanyol a Motorsport.com című internetes lapnak adott exkluzív interjújában. „Egyesek sokszor a stratégiát okolták ezért, de valójában szerintem egész egyszerűen csak nem voltunk olyan gyorsak, mint ők a versenyen – például Budapesten vagy Austinban, illetve olyan helyeken, ahol megszereztük a pole-t, de hátra csúsztunk.”

„Talán a különbséget az okozta, hogy az időmérőn 1 tizedes előnnyel megszereztük a pole-t, de aztán a versenytempót tekintve 2-3 tizeddel voltunk lassabbak. Idén viszont az a helyzet, hogy néhány időmérőn fél másodperces hátrányban vagyunk, ami a versenyen 8 tizedre nő. Szóval talán nagyobbak a különbségek.”

A Sainz által elmondottak alapján tehát a vészjósló jelek akkor érkeztek a Ferrari versenytempójával kapcsolatban, amikor az istálló már javában dolgozott az idei, SF-23-as modellen. A spanyol pilóta viszont azt mondja, a bajnokság korai szakaszában nem tudhatták ezt előre, hiszen a Red Bull csak az évad közepére lendült csúcsformába.

„Azt gondolom, ez egy érdekes dolog, ha ugyanis visszatekintünk a tavalyi évre, akkorra, amikor ez az autó megszületett, valójában még rendkívül versenyképesek voltunk. Szóval fogalmunk sem volt arról, milyen lesz majd az idény második fele. Nem tudtuk, hogy ez az autó küszködni fog a versenytempóval. Gyorsak voltunk a versenyeken, és gyorsak az időmérőkön is az évad első hat-hét versenyhétvégéjén. És valószínűleg ezért született ilyenre ez az autó.”

„És azért is, mert hat-hét verseny után kötelezzük el magunkat egy autó vagy koncepció iránt, és talán a tavalyi év erős első hat versenye után talán hittünk ebben a koncepcióban, ebben az autóban. Ha a szezon második fele korábban jött volna, akkor talán könnyebben alakult volna az idei év első fele. De ezért is ennyire komplikált a Forma-1, és ezért is olyan nehéz megérteni. Kívülről nagyon könnyű kritizálni. Egyszerűen csak reagálni kell, és meg kell bizonyosodni arról, hogy jó lépéseket teszünk, és csapatként kell folytatnunk a munkát.”

Nehéz a határokat feszegetni a Ferrari idei autójával | Fotó: Scuderia Ferrari

Sainz tavaly egyébként rengeteget küszködött a Ferrari autójával, és bár úgy tűnhet, hogy idén alapvetően jól boldogul az SF-23-assal, az interjúban elismerte, a 2023-as modellel sem tudja olyan magabiztosan feszegetni a határokat.

„Nem fogok hazudni, még mindig nem túl nagyszerűek az érzéseim az autóval kapcsolatban. Nem egy olyan autó, amivel a határokat feszegetem, vagy amivel kényelmesen a határon autózok. Ez egy olyan autó, ami meglepi az embert, nehéz bánni vele. Ez kívülről is látszik, de legalább többé-kevésbé értem, hogyan kell beállítanom, és hogyan kell vezetnem.”

Hirdetés

„Ha ezt a két dolgot le tudom fedni, akkor tudom, hogy minden egyes hétvégén úgy tudom használni az autót, ahogy kell. Kivétel ez alól Baku, azt a hétvégét ugyanis még mindig nem értem, és soha nem is fogom megérteni. De minden más hétvégén többé-kevésbé úgy állítottuk be az autót, ahogy kell. És erre büszke is vagyok.”

„Ugyanakkor viszont nem vagyok elégedett, mert jobban akarom élvezni, jobban akarom nyomni neki, és nem hátrafelé akarok haladni a versenyeken. Előre szeretnék tekinteni. Nem úgy akarom eltölteni a futamokat, hogy a visszapillantót bámulom. Ezen próbálunk most javítani.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!