A szabályok szerint a top 10-ben minden pilótának azzal a gumikeverékkel kell startolnia, amelyikkel legjobb idejét futotta a kvalifikáció második szakaszában [Q2].
Az élmezőnyben végző pilóták többsége a tartósabb közepes keverékkel jutott a Q3-ba, Sainz azonban a lágy abroncsokkal ment tovább.
A Ferrari pilótáját természetesen megkérdezték erről a taktikáról, ő viszont elárulta: egyáltalán nem szándékos dologról van szó.
„Nem, nem – egyáltalán nem kockáztattunk, csupán egy hátrányos helyzet alakult ki. A lágy gumikkal akartuk megfutni az első kört, és aztán javítani rajta a közepes keverékkel, de a Q2 végére lassabb lett a pálya” – mondta a spanyol pilóta. „A második gyorskörön senki sem tudott javítani.”
„Mi a második etapra tartogattuk a közepes gumikat, általában ilyenkor gyorsabbak tudunk lenni, de ezúttal lassabbak voltunk, mert feltámadt a szél. Ki kell elemeznünk, mit csinálhattunk volna másképp, mivel emiatt most hátrányból kezdhetjük meg a verseny.”
A rajtnál ugyan előnyt jelenthet majd a lágyabb keverék, ám mivel hamarabb elfogy majd, Sainz stratégiai hátrányba kerül riválisaival szemben.
„Az első 10 méteren előnyt jelent, igen, de egy kanyar után az ember már inkább közepes gumikat szeretne. Van egy pozitívuma, de rengeteg a negatívum ebből a szempontból, szóval hátrányban leszünk vasárnap.”
„De megpróbáljuk a tőlünk telhető legjobbat nyújtani, meglátjuk, mit csinálhatunk másképp.”
Sainz egyébként a 6. legjobb időt autózta a Q3-ban, Valtteri Bottas büntetése miatt azonban előrébb léphet ő is egy pozíciót.
„Összességében jó eredményt értünk el, és magabiztosnak érzem magam az autóban egész hétvégén. A Q3-ban futott két köröm következetes és elég erős volt, aminek örülök.”
„Jó a tempónk, az autó jónak tűnik, és tudjuk, hogy agresszívnek kell lennünk. Meglátjuk, hogyan alakul.”