Az osztrák istálló jelenleg is azon dolgozik, hogy 2021 után átvegye a Honda jelenlegi infrastruktúráját, így a gyártó távozása után is a japánok erőforrásait használhassa a Forma-1-ben.
Ehhez elengedhetetlen volna, hogy 2022-től befagyasszák a motorfejlesztéseket, a jelenlegi erőforrások ugyanis annyira komplexek, illetve leginkább drágák, hogy a Red Bull nem tudja vállalni azok továbbfejlesztését.
A Motorsport.com című lap német kiadásának nyilatkozva Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nemrég azt mondta, nem kizárt viszont, hogy az új motorérában már saját motort építenek – ez attól függ, hogy sikerül-e olcsó motorokat bevezetni az F1-ben.
„Ha igaznak bizonyul az, hogy az új motor sokkal egyszerűbb tervezésű lesz, hogy megszabadulunk az MGU-H-tól, és innovatív technológiát használhatunk tovább, a költségek viszont valahol 50 milliónál megállnak, akkor már nem lesz olyan komplex probléma, mint a jelenlegi motornál” – magyarázta a szakember.
„Ez azt jelenti, hogy el tudjuk végezni egy ilyen motor fejlesztését azzal a felszereléssel, ami a rendelkezésünkre áll Milton Keynes-ben.”
Arra a konkrét kérdésre, hogy ez jelentheti-e azt, hogy a Red Bull saját motort épít, Marko így felelt: „Korrekt. Hogy egyedül, vagy kooperációban, az már egyeztetés tárgyát képezi, én így fogalmaznék.”
Marko azt mondta, „80-85” százalék az esély arra, hogy a jelenlegi tárgyalások eredményesek lesznek a Hondával és az FIA-val, így a japán gyártó kivonulása után, 2022-től is a jelenlegi motorokat használják majd.
Arra a kérdésre, hogy van-e B-tervük, miszerint a Renault erőforrásaival folytatják, Marko kifejtette: „Teljes mértékben a Honda-projektre fókuszálunk.”