A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 szakemberei továbbra is egyeztetéseket folytatnak a királykategória csapataival, a 2021-es szabályokat ugyanis október végén véglegesítik majd.
Hogy miképp is változik majd meg a Forma-1 néhány év múlva, arról nemrég részletesen beszámoltunk.
Az új szabályok megalkotása során a legfőbb aggodalmat az jelenti, hogy a csapatok esetleg olyan kiskapukat, szürkezónákat találnak, melyeknek köszönhetően komoly előnyre tehetnek majd szert. Ezt megakadályozandó, felállítottak egy olyan csapatot, melynek kifejezetten az a feladata, hogy megtalálja ezeket a réseket a szabályrendszerben.
„Munka folyik annak érdekében, hogy megállítsuk a csapatokat abban, hogy a ’szabályszegés’ módjait keressék. És ez hiányzott a korábbi próbálkozások alkalmával” – mondta Nicholas Tombazis, az FIA együléses versenyautókkal foglalkozó bizottságának technikai vezetője.
„Az új szabályok tényleg lehetőséget adnak a határok feszegetésére, és így lehetőségünk van arra, hogy lássuk, vannak-e kiskapuk bizonyos területeken, vagy lehetnek-e egyéb, nem szándékolt következményei a szabályoknak.”
„Ha pedig lehetőség van arra, hogy ezt mi magunk megtegyük, akkor el tudunk kerülni bizonyos regulákat, amik később problémákat okozhatnak. Valójában egy aerodinamikai csapatról beszélünk, akik azt a munkát végzik, amit egy F1-es istálló aerodinamikai csoportja.”
„Ennek részét képezi annak meghatározása is, hogyha találunk egy szárnyat, ami több leszorítóerőt generál, és sokkal hatékonyabba, akkor az nem hátráltat-e negatívan egyéb olyan dolgokat, amiket sikerült már elérni azzal kapcsolatban, ahogy az autók követni tudják egymást.”
„Ha ilyen helyzet áll elő, akkor reagálni tudunk, hogy elkerüljük a problémákat.”