Saját „szabályszegő” csapatot állít fel a Forma-1

SHANGHAI, CHINA - APRIL 14: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on April 14, 2019 in Shanghai, China. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-1Z1F4WAA52111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. // overtake
Fotó: Red Bull Racing
Egy saját, mérnökökből álló csapatot állított össze a Forma-1 vezetősége, melynek feladata, hogy folyamatosan keresse és megtalálja a 2021-es szabályokban estlegesen fellelhető kiskapukat.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 szakemberei továbbra is egyeztetéseket folytatnak a királykategória csapataival, a 2021-es szabályokat ugyanis október végén véglegesítik majd.

Hogy miképp is változik majd meg a Forma-1 néhány év múlva, arról nemrég részletesen beszámoltunk.

Az új szabályok megalkotása során a legfőbb aggodalmat az jelenti, hogy a csapatok esetleg olyan kiskapukat, szürkezónákat találnak, melyeknek köszönhetően komoly előnyre tehetnek majd szert. Ezt megakadályozandó, felállítottak egy olyan csapatot, melynek kifejezetten az a feladata, hogy megtalálja ezeket a réseket a szabályrendszerben.

„Munka folyik annak érdekében, hogy megállítsuk a csapatokat abban, hogy a ’szabályszegés’ módjait keressék. És ez hiányzott a korábbi próbálkozások alkalmával” – mondta Nicholas Tombazis, az FIA együléses versenyautókkal foglalkozó bizottságának technikai vezetője.

„Az új szabályok tényleg lehetőséget adnak a határok feszegetésére, és így lehetőségünk van arra, hogy lássuk, vannak-e kiskapuk bizonyos területeken, vagy lehetnek-e egyéb, nem szándékolt következményei a szabályoknak.”

„Ha pedig lehetőség van arra, hogy ezt mi magunk megtegyük, akkor el tudunk kerülni bizonyos regulákat, amik később problémákat okozhatnak. Valójában egy aerodinamikai csapatról beszélünk, akik azt a munkát végzik, amit egy F1-es istálló aerodinamikai csoportja.”

„Ennek részét képezi annak meghatározása is, hogyha találunk egy szárnyat, ami több leszorítóerőt generál, és sokkal hatékonyabba, akkor az nem hátráltat-e negatívan egyéb olyan dolgokat, amiket sikerült már elérni azzal kapcsolatban, ahogy az autók követni tudják egymást.”

„Ha ilyen helyzet áll elő, akkor reagálni tudunk, hogy elkerüljük a problémákat.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!