Takuma Sato diktálta a tempót a téli tesztek első napján Barcelonában, ahol ízelítőt kaphattunk abból, miként is néznek majd ki a jövő évi autók, hiszen a Williams után a BMW is bemutatta 2009-es szárny-csomagját.
Takuma Sato diktálta a tempót a téli tesztek első napján Barcelonában, ahol ízelítőt kaphattunk abból, miként is néznek majd ki a jövő évi autók, hiszen a Williams után a BMW is bemutatta 2009-es szárny-csomagját.
A Toyota kivételével a mezőny összes csapata elutazott Barcelonába, ahol két héttel a szezonzáró Brazil Nagydíj után kezdetét vette a 2008/2009-es téli tesztidőszak.
Összesen 17 versenyző gördült pályára a nyitónapon a spanyol ringen, ahol egyes csapatok már meg is kezdték a felkészülést a jövő évre, mikor rengeteg új szabály kerül majd bevezetésre a Forma-1-ben.
A tesztek első napján Takuma Sato diktálta a tempót a Toro Rosso színeiben, mely csapattól az idei évben immáron másodszor kapott tesztelési lehetőséget.
A japán pilóta, aki mindent megtesz azért, hogy versenyzői ülést szerezzen a jövő évre, 1:20.768-as időt repesztett a 2008-as modellel, melyre már a Bridgestone új slick (sima felületű) abroncsai voltak felszerelve.
A Toro Rosso fantasztikus napot zárt, hiszen a Red Bull tesztpilótája, Sebastien Buemi végzett a második helyen a faenzai kiscsapat másik versenygépével.
A Honda tesztversenyzője, Alexander Wurz a harmadik helyre repítette a Honda módosított RA108-as modelljét, melyen már helyet kapott néhány új aerodinamikai elem, és természetesen a slick gumik sem hiányozhattak róla.
A McLaren tesztelői, Pedro de la Rosa és Gary Paffett zárta az első öt sorát, miközben a brit gárda tovább folytatta kinetikus energiatároló rendszerének (KERS) tesztelését. Az új rendszer viszont csak de la Rosa autójában kapott helyet.
Azonban a figyelem középpontjában egyértelműen a BMW Sauber állt, hiszen a német-svájci alakulat bemutatta 2009-es aerodinamikai csomagját, ami igen furcsa kinézete miatt sokakat megbotránkoztatott. Mind Robert Kubica, mind pedig Christian Klien egy-egy hibrid autóval körözött, utóbbi a KERS rendszert is kipróbálta a pályán.
A Ferrari szintén két autóval képviseltette magát, mindkét autó úgy volt beállítva, hogy a 2009-es leszorító erő szintet szimulálta. Luca Badoer autóján egy ballaszt is el volt helyezve, mellyel a KERS súlyát próbálta szimulálni az olasz csapat.
Az ötszörös rali-világbajnok, Sebastien Loeb sikeresen teljesítette élete második F1-es tesztprogramját. A francia versenyző, aki a Red Bull Racing idei autóját vezette, kiválóan teljesített, és mindössze 1.5 másodperccel lemaradva az első helyezettől, a nyolcadik lett.
A GP2 idei második helyezettje, Bruno Senna is bemutatkozott a Forma-1-ben, a Honda Racing színeiben. A brazil pilóta honfitársával, Lucas di Grassival osztozott az egyik RA108-as modellen, és végül a 15. helyen zárt, több mint fél másodperccel megelőzve a Renault tesztpilótáját.
A brazil duó közé Guedo van der Garde ékelődött be, aki a Renault-t tesztelhette, miután megnyerte a World Series by Renault sorozatot. A holland versenyző összesen 27 kört teljesített, ugyanis délután fél négy magasságában összetörte autóját.
Ezen kívül még két alkalommal kellett megállítani az edzést: egyszer Kubica miatt, akinek megállt autója a pályán a délelőtt folyamán, illetve a Williams tesztelője, Nico Hülkenberg miatt, aki hasonlóan járt, mint lengyel kollégája.
Teszteredmények, Barcelona, 1. nap:
1. Sato Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.763 121 2. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.071 117 3. Wurz Honda (B) 1:21.198 77 4. de la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:21.417 65 5. Badoer Ferrari (B) 1:22.038 93 6. Paffett McLaren-Mercedes (B) 1:22.235 47 7. Kubica BMW-Sauber (B) 1:22.341 56 8. Loeb Red Bull-Renault (B) 1:22.503 82 9. Piquet Renault (B) 1:22.560 80 10. Klien BMW-Sauber (B) 1:22.883 53 11. Hulkenberg Williams-Toyota (B) 1:23.467 116 12. Liuzzi Force India-Ferrari (B) 1:23.794 86 13. Sutil Force India-Ferrari (B) 1:23.832 88 14. Gene Ferrari (B) 1:24.117 32 15. Senna Honda (B) 1:24.343 39 16. van der Garde Renault (B) 1:24.908 27 17. di Grassi Honda (B) 1:25.512 48