Schumacher elkövetett egy kisebb hibát a kvalifikáción, ami csúnyán megbosszulta magát, és óriási sebességgel csapódott a dzsiddai pálya betonfalának. A német versenyzőt azonnal a pálya orvosi központjába szállították, ahol mindent rendben találtak, ám később elővigyázatosságból a dizsiddai kórházba vitték mentőhelikopterrel. Ott újfent kiderült, nincs baja.
„Jól érzem magam, ez is azt mutatja, mennyire biztonságosak ezek a versenyautók, hiszen sérülés nélkül megúsztam. 20 évvel ezelőtt szerintem erre nem lett volna lehetőségem. Szóval nagyon köszönöm mindenkinek, aki dolgozott azon, hogy biztonságosabbak legyenek az autók” – mondta a német versenyző, aki ugyan nem áll rajthoz a mai versenyen, de természetesen visszatért az F1-es paddockba.
„Érdekes, mert ha az embernek balesete van, vagy valami balul sül el, akkor az idő lelassul egy kicsit, szóval mintha fel tudnál készülni a becsapódásra.”
„Balszerencsés volt a dolog, mert ezzel az autóval bejuthattam volna a Q3-ba, de ezt majd Melbourne-ben kell megtennünk.”
Schumacher elismerte, nem volt technikai probléma az autóval, egész egyszerűen elkövetett egy kis hibát, ami csúnyán megbosszulta magát.
„Úgy tűnik, egy kicsit megcsúsztam a 9-es kanyarban, amitől egy kicsit túlmelegedtek a gumik, ezzel együtt viszont az autó pozícionálása is más lett, és a kerékvetőn 20-30 centivel túlcsúsztam, ami megdobta a hátsó kereket, és az autó alja leért. Ezeket az autókat ugyanis nagyon alacsony hasmagassággal használjuk, hogy ha érintjük a kerékvetőket, amik ráadásul nagyon magasak itt, akkor elveszítjük a kontaktot az aszfalttal, és semmi nem tart vissza attól, hogy megpördülj.”
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke mindeközben elárulta, mi az oka annak, hogy bár nem sérült meg, Schumacher mégsem áll rajthoz a dzsiddai futamon.
„Dolgozhatnánk egész éjszaka, de lehet, hogy a verseny reggelén rájönnénk, hogy kompromisszumokat kellene kötnünk, mert mindent sietve csináltunk meg” – mondta a szakember. „És úgy járnánk, hogy nem maradna tartalékalkatrészünk Ausztráliára, ahol aztán, ha valami apróság történne, nem tudnánk versenyezni, holott elméletileg jobb helyzetben lehetnénk. Ennek szerintem semmi értelme.”
Szintén fontos tényező, hogy a csapat felszerelése egyenesen Ausztráliába megy Szaúd-Arábiából, ami azt jelenti, hogy a következő versenyt megelőzően nem lesz lehetőség arra, hogy a gyárban átnézzék a dolgokat.
„Mindent innen kell átutaztatni Melbourne-be. Nem tudjuk visszaküldeni az Egyesült Királyságba, hogy mindent elvégezzünk az autón. Egyszerűen nem lenne értelme a mai versenyzésnek, tudván, hogy a bokszból rajtolva nem lenne esélyünk a pontszerzésre, mert túl sok jó csapat van a mezőnyben.”