Élesen bírálta a Pirelli abroncsait a Mercedes hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher, elmondása szerint ugyanis azok karakterisztikája miatt egész egyszerűen nem lehet a határon autózni – természetesen az olasz gumivállalat sem maradt adós a válasszal.
Élesen bírálta a Pirelli abroncsait a Mercedes hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher, elmondása szerint ugyanis azok karakterisztikája miatt egész egyszerűen nem lehet a határon autózni – természetesen az olasz gumivállalat sem maradt adós a válasszal.
Schumacher a huszonkettedik helyről rajtolt vasárnap Bahreinben, és szerencsésnek mondhatja magát, hiszen az 1 pontot érő tizedik helyen ért célba.
A leintés követően azonban úgy nyilatkozott, egész egyszerűen nem jó, hogy a versenyzőknek ennyire kell vigyázniuk a Pirelli abroncsaira, hogy azok egyáltalán túléljék a futamot.
„A legfőbb dolog, amivel elégedetlen vagyok, hogy mindenkinek jóval képességei alatt kell teljesítenie, és főként nem lehet határon autózni azért, mert vigyázni kell a gumikra” – mondta Schumacher a BBC Radio 5-nak nyilatkozva.
„Egyszerűen az a kérdés, hogy a gumiknak tényleg ilyen komoly szerepet kell-e játszaniuk, vagy esetleg jobb lenne, ha tovább kitartanának. Utóbbi esetében tényleg normális sebességgel lehetne versenyezni, nem úgy, ahogy a biztonsági autó köröz a pályán.”
A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery ezt követően elárulta, azért is furcsállja Schumacher kirohanását, mert a német a téli teszteken elégedett volt a gumikkal.
„Csalódottan hallom ezeket a véleményeket egy olyasvalakitől, mint Michael. Mások elvégezték a munkát és működésre bírták a gumikat. A téli teszteken úgy nyilatkozott, hogy elégedett a gumikkal – úgy tűnik, mostanra megváltozott a véleménye” – mondta a szakember.
Schumacher a verseny után elmondta még, a Pirellinek át kellene gondolnia, milyen megközelítéssel fejleszti abroncsait, a felmerült problémák ugyanis túl sok versenyzőt érintenek.
„Nem vagyok elégedett a helyzettel, majd meglátjuk, mi lesz a jövőben. Ha ez egy olyan dolog volna, ami csak egy autót érint, akkor mondhatnánk azt, hogy rajtunk áll, hogy megbirkózzunk vele. De egy-két kivétellel ez alapvetően mindenkit érint. És ha a mezőny 80 százalékának problémája van, akkor a gumiszállítónak talán el kellene gondolkodnia.”