Schumacher ugyan az utolsó helyen zárta a tesztnapot Abu Dhaiban, ám 125 kört megtett az 5,554 km hosszú versenypályán.
A német versenyző hosszú- és rövid etapokat egyaránt futott a Haas VF-20-as modelljével a Pirelli C4-es és C5-ös keverékeit használva.
„Remekül érzem magam, nyilvánvalóan nagyon örülök, hogy ilyen sok kört meg tudtam tenni” – mondta a fiatal német pilóta. „Ez azért nem mindig olyan evidens egy teszten.”
„A sok körre fókuszáltunk, illetve arra, hogy azok értékesek legyenek, ami nagyon pozitív volt. A lényegi pont a mai napon az volt, hogy egy kicsit jobban megértsük a gumikat – ehhez pedig a hosszú etapok nagyon jól jöttek. Azt gondolom, ezt sikerült is megvalósítani, és már egészen jól értem, mit is kell tennem, habár az abroncsok egy kicsit különbözőek lehetnek jövőre.”
„Kényelmesen éreztem magam, és tudom, hogy a csapat is elégedett, ami remek. Tényleg nagyon örülök, hogy autóba ülhettem, nagyon élvezetes volt vezetni. Nagyon várom már a jövő évet.”
Ayao Komatsu, a Haas mérnökigazgatója nagyon elégedett volt Schumacher munkájával.
„Arra fókuszáltunk, hogy megismerje az autót, aztán finomítottunk az egyensúlyon, hogy a legtöbbet hozzuk ki Mickből” – mondta a szakember.
„Az egykörös teljesítményre nem fókuszáltunk, egyszerűen csak azt akartuk, hogy megismerjen különféle dolgokat az eltérő üzemanyag-mennyiségeken.”
„A gumikezelésre is odafigyeltünk a hosszabb etapokon. Nagyon jó volt Mick számára, hogy megtapasztalhatta a hosszú etapokat melegebb és a nap végén hűvösebb pályaviszonyok között is.”
„125 kört megtett, edzettsége nem okozott problémát. Teljesen megértette a programot, hogy mit is akarunk elérni ma. 11 rajtot is elvégzett az F2-es bokszutcából, a procedúrája a nap előrehaladtával folyamatosan javult.”
„Összességében nagyon elégedettek vagyunk. A hozzáállása kifogástalan volt, és remekül értette a programot, illetve az autót. Kiválóan együtt dolgozott a mérnökökkel, hogy javítani tudjon a gumikezelésén. Szóval nagyon elégedettek vagyunk.”