Schumachert, Ilottot és Shwartzmant lenyűgözte az F1-es teszt - F1VILÁG.HU

Schumachert, Ilottot és Shwartzmant lenyűgözte az F1-es teszt

HIRDETÉS
Nagyon élvezték a fioranói tesztlehetőséget a Ferrari Forma-1-es csapatának ifjú növendékei, Mick Schumacher, Callum Ilott és Robert Shwartzman. A három tehetség a csapat 2018-as, SF71H kódjelű autójával körözhetett.
Mick Schumacher, Ferrari, Fiorano, test

Schumacher és Ilott jövő hétvégén, az Eifel Nagydíj nyitóedzésén élesben is lehetőséget kap majd: Schumacher az Alfa Romeo, Ilott pedig a Haas versenygépével körözhet, míg Shwartzman majd Abu Dhabiban ülhet Forma-1-es versenyautóba.

A szerdai tesztnap pedig afféle bemelegítés volt Fioranóban: a körözést Shwartzman kezdte a 2018-as Ferrarival, a 21 esztendős orosz először vezethetett F1-es autót.

„Gyerekkorom óta arról a napról álmodtam, amikor először vezethetek Forma-1-es autót, és végre elérkezett ez is” – mondta Shwartzman. „Fantasztikus élmény volt vezetni ezt az autót, nagyon élveztem.”

„Az erő az, ami a leginkább magával ragad: amikor gyorsítasz, olyan, mintha soha nem fogynának el a lóerők! A fékek szintén lenyűgözőek: az autó akkor áll meg, amikor azt érzed, hogy túl késő bevenni a kanyart.”

Shwartzman délben aztán átadta a volánt Ilottnak, aki tavaly, a Spanyol Nagydíjat követő teszten az Alfa Romeo F1-esével már dolgozhatott. A brit tehetség jó néhány kört megtett a 2976 méteres pályán, mielőtt átadta az autót Schumachernek.

„Felejthetetlen nap volt” – mondta a tesztnap végén Ilott. „Tavaly már vezethettem F1-es autót, de ma sikerült összeszoknom az autóval 10 nappal a versenyhétvégén való bemutatkozásom előtt. Nagyon hasznos volt, és köszönöm a Ferrarinak ezt a lehetőséget.”

„Főleg az SF71H aerodinamikai hatékonysága fogott meg, olyan a tapadás, mint egyetlen más kategóriában sem. Aztán ott van a rendkívüli motorerő, illetve az azonnali megállás.”

A Forma-2-es sorozatban jelenleg élen álló Mick Schumacher mondhatni már rutinosnak számít az F1-es autókkal kapcsolatosan is, hiszen édesapja, Michael versenyautóit többször kipróbálhatta már, tavaly pedig a Ferrarival, illetve az Alfa Romeóval is eltöltött egy-egy tesztnapot.

„Szeretnék köszönetet mondani a Ferrarinak és az akadémiának a lehetőségért, hogy pár nappal nürburgringi debütálásom előtt hibrid hajtású Forma-1-es autót vezethettem” – fogalmazott a 21 esztendős német.

Hirdetés

„Nagyon hasznos volt ismét megszokni a procedúrákat, amik igazán összetettek, és persze ismét látni, hogyan dolgozik a csapat.”

„Pár hete Mugellóban vezethettem az F2004-est, ami egy lenyűgöző autó, de már elég oldschoolnak számít. Most, hogy beülhettem a 2018-as hibrid autóba, megérthettem, mennyire fontos az elektronika az erőforrás szempontjából, és mennyit fejlődött a Forma-1 aerodinamikailag.”

„Alig várom már, hogy autóba üljek Németországban, jó lesz először részt venni egy szabadedzésen hazai közönségem előtt. Van az Alfa Romeónál pár szerelő, akik édesapámmal is együtt dolgoztak, ez pedig még különlegesebbé teszi majd ezt az alkalmat.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!