A rossz időjárási körülmények igencsak betettek a Forma-1-es csapatoknak, ugyanis egyszerűen nem lehetett megfelelően tesztelni a jövő évi abroncsokat.
A rossz időjárási körülmények igencsak betettek a Forma-1-es csapatoknak, ugyanis egyszerűen nem lehetett megfelelően tesztelni a jövő évi abroncsokat.
A Pirelli a szezonzáróra magával hozott néhány kísérleti – a jövő évi bevetésre szánt – keveréket, hogy azt a csapatok a pénteki edzéseken tesztelhessék Brazíliában, ám az eső miatt erre nem volt lehetőségük a résztvevőknek.
Sebastian Vettel kihajtott a pályára az új abroncsokon, ám gyorsan le is cserélte azokat, ugyanis nem tudott elég gyors lenni azokkal. A csapatok most abban bíznak, hogy lehetőséget kapnak arra, hogy amennyiben jobb lesz az idő a szombati harmadik edzésen, tovább tesztelhessék a gumikat.
„Két probléma is van a nyirkos pályán. Az egyik az, hogy nem tudsz megfelelő oldalirányú erőt generálni ahhoz, hogy a gumik elterüljenek, és pontosan ez az, amit szeretnél” – mondta a McLaren sportigazgatója, Sam Michael.
„Ez a különbség az oldalfal formájában a kanyarokban ható erőhatások alatt, ami számít. Itt nem csak az a lényeg, hogy végigmenjünk a pályán, mindenképpen erőt kell generálni, hogy minél nagyobb erőhatások érjék az abroncsokat.”
„Esőben, nyirkos pályán ez lehetetlen, hiszen a vízelvezetők azonnal megtelnek, és semmit nem tudsz kiolvasni az eredményekből. A köridő és a körözgetés csak másod és harmadszámú dolog ebben a helyzetben. A legfontosabb az lenne, hogy aerodinamikai adatokat szerezzünk.”
Arra a kérdésre, hogy mi lesz akkor, ha nem kapnak lehetőséget tesztelni a 2014-es gumikat a Brazil Nagydíjon, Michael így felelt: „Ez csupán azt jelenti, hogy nehéz lesz fejleszteni. Nem segít, az biztos.”
„Jó lenne, ha lehetőségünk lenne erre, de ha nincs, akkor nincs, ez mindenki számára azonos.”