Hamilton a múlt hétvégi Eifel Nagydíjon Hamilton beállította Schumacher 91 futamos győzelmi rekordját, és jó úton halad afelé, hogy 7. világbajnoki címét is megszerezze idén.
Andrew Shovlin annak idején Michael Schumacherrel is együtt dolgozott a Mercedesnél, most pedig Lewis Hamilton munkáját segíti a világbajnok istállónál. A szakember méltatta is a brit versenyzőt.
„Nagyon keményen dolgozik. Olyan versenyző ő, akiről szerintem a riválisai szeretik azt gondolni, hogy egyszerűen csak gyors az autóban, de nem teszi bele a munkaórákat. Pedig ő az egyik legkeményebben dolgozó versenyző azok közül, akiket valaha ismertem” – mondta Shovlin.
A szakember szerint Hamilton folyamatos fejlődése és „fáradhatatlan” munkája versenymérnökével, Peter Bonningtonnal, valamint teljesítménymérnökével, Marcus Dudleyval vezetett odáig, hogy ilyen sikereket ért el a Mercedesnél.
„Egyre jobban ismeri a gumikat, egyre jobban tudja, hogyan működik az autó, és hogyan használja a rendelkezésére álló eszközöket. Képes erre, és építeni tud erre a vezetésével.”
„Ezzel a fáradhatatlan módszerrel: minden kihagyott lehetőség olyasvalami, amit meg kell oldani a következő verseny előtt. Ezen dolgozik együtt Bonóval és Marcusszal, a mérnöki csapatával, illetve szélesebb csapatával azért, hogy megértse a problémákat.”
Habár 14. szezonját teljesíti a Forma-1-ben, Hamilton még mindig képes „folyamatosan fejleszteni tudástárán”.
„Az ember azt gondolná, aki ennyi ideje itt van már, tudástára végéhez ért, de Lewis mindig talál új és eltérő dolgokat ahhoz, hogy a legtöbbet hozza ki az autóból és az abroncsokból.”
Shovlin azt mondja, az autóban elvégzett munkájukat tekintve Schumacher és Hamilton nagyon is hasonlítanak egymáshoz, habár egyéniségük jelentősen eltért.
„A két karakter nem is lehetne különbözőbb” – mondta a szakember, ugyanakkor rámutatott arra, Schumachernek és Hamiltonnak és voltak olyan képességei, melyek kiemelték őket riválisaik közé.
„Ha azt nézzük, hogyan vezettek, amikor Michael megérkezett a csapatunkhoz, főleg azzal emelkedett ki, hogy mindig ráment a marginális előnyökre is. Nem számított, hogy egy századról volt szó, akkor is megpróbálta elérni.”
„Michaelnek megvolt az a képessége is, hogy bármilyen balansszal a leggyorsabb volt. Ha alulkormányzott autóra volt szükség, azzal is megcsinálta, ha az első gumikon kellett dolgozni, ahhoz is nagyon-nagyon jól tudott alkalmazkodni a vezetési stílusával.”
„Mindezek olyan tulajdonságok, melyek Lewisban is megvannak. Sok jó versenyzőnek nincs különösebb stílusa, egyszerűen csak gyorsak, bármihez is kelljen alkalmazkodni.”
Schumacher és Hamilton ráadásul mindig képesek voltak arra, hogy bármilyen tanácsot is kaptak a mérnököktől, alkalmazzák azokat.
„Michael esetében nem számított, mennyi dolgot mondtál neki egy körön belül, legyen szó akár a fékerőegyensúly állításáról, vagy arról, hogy hol vigyázzon a gumikra, és mire van szükség ahhoz, hogy megfelelő tartományban legyenek – mindig képes volt összerakni ezeket.”
„És ez is olyasvalami, amit Lewis is csinál, gyakran egészen csendben. Egyik dolgot teszi a másikra, nem feledkezik meg róluk. Egyszerűen csak megcsinálja, ha pedig még több dolgot mondasz neki, csak hozzáteszi a többihez.”
„Szóval az autóban ülve szerintem sokkal hasonlóbbak, mint az ember gondolná. Csupán az autón kívül teljesen más egyéniségek.”