A Williams teljesítményért felelős főmérnöke, Rob Smedley szerint technikailag könnyen megvalósítható volna a zárt pilótafülke a Forma-1-ben.
A Williams teljesítményért felelős főmérnöke, Rob Smedley szerint technikailag könnyen megvalósítható volna a zárt pilótafülke a Forma-1-ben.
Jules Bianchi vasárnapi súlyos balesete után vetődött fel ismét a téma a zárt cockpitekről, mellyel kapcsolatban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábban már végzett egy kutatást.
Rob Smedley szerint egyáltalán nem volna nehéz alkalmazni ezt a megoldást.
„Technikai szempontból könnyen bevezethető volna” – mondta a Williams szakembere.
„Ez olyasvalami, amit sok technikai megbeszélésen megvitattunk, de aztán mindig visszaléptünk. Hogy másképp alakult volna-e Jules balesete ennek használatával, azt nem tudom. Nem tudjuk, hogy egy ilyen balesetben mennyire tud erős lenni egy versenyautó. Szörnyű baleset volt.”
Bár a zárt pilótafülkék alaposan megváltoztathatnák a Forma-1-ről kialakult képet, Smedley elárulta, őt ez nem zavarná különösebben.
„A Forma-1-es autók kinézete megváltozna, ami azt hiszem, egy érv ellene – jelenleg nyíltkerekes, nyitott pilótafülkés autókról beszélünk. Hogy egy kicsit változna-e a Forma-1? Azt gondolom, ha összehasonlítjuk az idei autókat az 1950-es versenygépekkel, amikor az F1-es világbajnokság útjára indult, nem sok hasonlóságot látunk.”
„De hogy a kinézet érvként szolgál-e, azt nem tudom – nálam biztosan nem, inkább másoknál.”