Az ígéretes 2023-as idény után az Aston Martin teljesítménye idén elmaradt a riválisokétól: a 2024-es idényben a legjobb eredményük az Alonso által szerzett ötödik hely volt Dzsiddában. Az AMR24-es kódjelű modell versenyképességének hiánya végül Dan Fallows technikai igazgatói pozíciójának elvesztéséhez vezetett.
A 2025-ös idény a jelenlegi szabályrendszer utolsó éve lesz az F1-ben, mielőtt a 2026-os technikai szabályváltozások életbe lépnek. Alonso és az Aston Martin pedig tisztában van azzal, hogy a teljesítménynövekedések ebben az időszakban egyre csekélyebbek lesznek, és a csapat valószínűleg nem fogja tudni fenyegetni a már megerősödött négy topcsapatot.
Amikor arról kérdezték, hogy hajlandó-e türelmesen várni a 2026-os szabályváltozásokra, Alonso így válaszolt: „Igen, sok szélcsatorna-időnk lesz” — mondta a spanyol versenyző, utalva a Forma-1-ben alkalmazott aerodinamikai tesztelési szabályokra (ATR), amelyek alapján a konstruktőri bajnokságban hátrébb végző csapatok több szélcsatorna- és CFD-tesztelési lehetőséget kapnak.
Ennek eredményeként az Aston Martin 2025 első hat hónapjában 864 szélcsatorna-futást végezhet majd, míg a címvédő McLaren csak 672-t. A konstruktőri bajnokság júniusi Osztrák Nagydíj utáni állása alapján azonban az év második felére módosulhatnak az arányok.
Az időzítés különösen fontos, mivel a 2026-os szabályok fejlesztése januártól kezdődhet. Ráadásul az Aston Martin új silverstone-i központja is hamarosan teljesen működőképessé válik, és 2025 elején csatlakozik a csapathoz Adrian Newey, a Red Bull egykori főtervezője, valamint Enrico Cardile, a Ferrari korábbi műszaki vezetője.
„Úgy gondolom, most új alapokról indulhatunk. Tanulhatunk az idei év nehézségeiből és hibáiból, és ezeket az ismereteket felhasználhatjuk a jövő évi projektünkben” – mondta Alonso.
„Az új gyár már elkészült, az új szélcsatorna is hamarosan megnyílik. Andy Cowell (az új vezérigazgató] már több gyengeséget kijavított, amelyeket a csapatnál talált, így bízunk az új vezetésben, és úgy látjuk, hogy jó irányba haladnak a dolgok.”
Alonso azonban figyelmeztetett, hogy a Forma-1-ben nincsenek csodák: „Türelmesnek kell lenni, meg kell találni az autóban azt az optimális tartományt, amely mindent működésbe hoz. Az alapvető aerodinamikai fejlesztésekkel érhetjük el a kívánt áttörést.”
A spanyol pilóta példaként említette a McLaren 2023-as, ausztriai fejlesztési csomagját, amely kulcsszerepet játszott a csapat felemelkedésében.
„A szezon elején utolsók voltak, aztán a szezon közepére már versenyeket nyertek. Tanulnunk kell tőlük. Ez jó példa arra, hogyan lehet fejlődni. Az osztrák csomagjuk – ha nevezhetjük így – hat-hét tizedet hozott, ami megalapozta a későbbi fejlesztési sorozatot. Nekünk is egy ilyen áttörést kell elérnünk.”
Alonso nemrég egy interjúban beszélt arról, a 2026-os szezonnak úgy vág majd neki, mintha az lenne számára az utolsó, ugyanakkor nem zárja ki annak lehetőségét, hogy 2027-ben is folytatja a versenyzést a Forma-1-ben. Részletek az alábbi cikkben!