Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke reméli, most, hogy Fernando Alonso végre megszerezte a csapat első dobogós helyezését, jó irányba indultak el, és két hét múlva, Spanyolországban tovább fejlődhetnek.
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke reméli, most, hogy Fernando Alonso végre megszerezte a csapat első dobogós helyezését, jó irányba indultak el, és két hét múlva, Spanyolországban tovább fejlődhetnek.
A maranellói gárda számára nehezen indult a szezon: noha a téli teszteken versenyképesnek mutatkoztak, az év első három versenyét jobbára végigszenvedték. Mint utóbb kiderült, nem kis részben amiatt, mert rosszul kalibrálták olaszországi szélcsatornájukat, ami miatt teljesen rossz irányba mentek el a fejlesztésekkel.
A Török Nagydíjat megelőző háromhetes szünetben azonban a Ferrari keményen dolgozott azon, hogy megoldást találjon a problémákra, az átvirrasztott éjszakák pedig úgy tűnik, meghozták gyümölcsüket: Fernando Alonso a két Red Bull mögött dobogóra állhatott Isztambulban.
Stefano Domenicali hétfőn elmondta, hétvégén egyértelműen bebizonyosodott, hogy jó irányba haladnak, és reméli, hogy a következő versenyeken folytathatják az előrelépést.
„Legalább láthattuk ezen a hétvégén, hogy jó irányba haladunk” – nyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke.
„Arra számítok, hogy újabb lépést teszünk meg ez irányba, mert ha ez megtörténik, az azt jelenti, hogy megértettük a helyzetet, és hogy a megfelelő irányba indultak el a munkálatok.”
„Amit mondok az embereimnek: ne számítsanak arra, hogy a többiek alszanak. Az összes vetélytársunk reagálni fog és fejlődik, az idei év pedig nagy kihívást jelent – eltekintve attól a ténytől, hogy a Red Bull volt eddig a leggyorsabb és legmegbízhatóbb, de majd meglátjuk.”
„Rajtuk is nyomás lesz, hiszen szeretnék fenntartani ezt a teljesítményszintet. Megpróbálunk nyomást gyakorolni rájuk, hiszen ha az emberre nyomás nehezedik, akkor hibázik is.”
Habár a tapasztalatok szerint az időmérő edzésnek nincs akkora jelentősége az idei évben, mint korábban, Domenicali úgy véli, mindenképp fontos volna, hogy javítsanak egykörös tempójukon, hiszen enélkül nem tudják saját tempójukat futni a versenyen.
„Nem szabad elfelejtenünk, hogy a versenyeken a tempónk nem volt túl rossz. Ha viszont hátulról rajtolsz, nem igazán tudod a saját tempódat futni, mert amellett, hogy jól kell rajtolnod, át kell verekedned magad a forgalmon úgy, hogy nem semmisíted meg az abroncsokat. Ez jelenti a legfőbb problémát.”
„Azt gondolom, megerősítést nyert, hogy a versenytempónk javult, mer Törökországban a lágyabb gumikkal gyorsabban köröztünk, mint [Mark] Webber, és hasonló köridőket futottunk, mint [Sebastian] Vettel. A keményebb keverék esetében Webbernek új garnitúra állt rendelkezésére, és kihozhatta belőle a maximumot. Viszont mi is nagyon versenyképesek voltunk.”
„Ha Fernando nem Rosberg mögött van az első körökben, és képes az előzésre, akkor azt gondolom, a Red Bullok nyakán lihegett volna.”
„Összességében fejlődtünk – az időmérőn mért különbség pedig csökkent. A versenytempónk is javult, de az már amúgy is jó volt. Az eredmény tehát az, hogy javítanunk kell az időmérőn, ezt pedig már Spanyolországban meg kell tennünk.”