Friss hírek

Sprintfutamok: A költségekről vitáznak az F1 csapatai

A sprintfutamokkal kapcsolatos pénzügyek kérdésében nem sikerült még dűlőre jutniuk a Forma-1 csapatainak, így végleges döntés még mindig nem született a versenyhétvégék alkalmankénti módosításáról.

Ahogyan arról korábban lapunk is beszámolt, a Forma-1 vezetősége az előttünk álló idényben három helyszínen is módosítana a versenyhétvégék lebonyolításán: a szombati időmérő helyett sprintfutamot tartanának, ennek eredménye határozná meg a vasárnapi főverseny rajtsorrendjét.

A Forma-1 vezetősége és a csapatok a hírek szerint már a lényegi kérdésekben megállapodtak: a sprintfutamokat Silverstone-ban, Monzában és Interlagosban tartanák, 100 km-esek lennének, és állítólag még kevéske pontot is adnának a legjobb három helyezettnek – hármat a győztesnek, kettőt a második helyezettnek, és egyet a harmadiknak.

Úgy tudni, a parc fermé szabályaival és a gumiszabályokkal kapcsolatban is dűlőre jutottak már, a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon pedig egy formális szavazást tartanak majd a formátum módosításáról.

Egy leküzdendő akadály viszont még maradt, ez pedig a sprintfutamok anyagi vonzatával kapcsolatos. Az extra versenyek ugyanis extra költségekkel is járnának, főleg amiatt, mert az autótörés esélye is nagyobb lesz, mint egy szokványos időmérőn.

A hírek szerint a Formula One Management (FOM) felajánlotta, hogy fedezi a sprintfutamok extra költségeit, ezt az összeget az idén már korlátozott költségvetéshez adnák hozzá.

Egyes csapatok viszont állítólag keveslik a felajánlott összeget. Úgy tudni, van olyan nagycsapat, mely szerint háromszor ennyit kellene kapniuk, azaz akár 1 millió dollárt extraként.

A kisebb csapatok persze nem igazán támogatnák ezt, főleg azok, melyek már most is jóval a költségvetési plafon alatt költekeznek, hiszen számukra nem lenne előnyös, ha a több pénzzel rendelkező nagycsapatok költségvetését ilyen mértékben megemelnék.

Javaslatként felmerült, hogy a csapatok a valós káresetek alapján kapjanak extra pénzt – a pontos összeget a versenyek után számolnák ki. Mindez azonos feltételeket biztosítana a csapatok számára.

Az F1 Bizottságának következő ülésén szavaznak majd a csapatok, itt döntő többségre lesz szükség: a 30 voksolóból 28-an kell, hogy támogassák a javaslatot.

Az FIA és a Forma-1 10-10 szavazattal rendelkezik, míg a csapatok fejenként 1 voksot kapnak. 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!