Bő egy hete harmadik alkalommal tartottak F1-es versenyt Miamiban, a legtöbb előzést pedig a 11-es kanyar előtt láthattuk, meglepetésre meglehetősen kevés manővert mutattak be a pilóták a 17-es kanyarban, a hosszú, 1,3 km-es hátsó egyenes végén. Ezt az egyenest egy szűkös, kanyargós szekció előzi meg, így a 16-os kanyar kijáratánál a versenyautók meglehetősen távol kerültek egymástól, emiatt pedig nehezen tudták kihasználni a DRS által biztosított lehetőségeket.
Andrea Stella szerint egész egyszerűen arról van szó, hogy az autók több időt veszítettek a 11-es és 16-os kanyarok között, mint amennyit nyertek az utolsó DRS-zónában.
“Azt kell mondanom, hogy azt jósoltuk, az előzés egy kicsit könnyebb lesz, szóval meglepett bennünket, hogy végül ennyire nehéz volt” – magyarázta a McLaren-főnök. “Azt gondolom, a DRS-zóna végül egy kicsit túl rövidnek tűnt, hiszen nem volt idő arra, hogy visszanyerjék azt a köridőt vagy távolságot, amit elveszítettek a lassú szekcióban.”
“Úgy tűnik, egy kicsit túl sok időt veszítettek, amit nem lehetett visszanyerni az egyenesben. Ez egy kicsit meglepő.”
Stella szerint könnyű megoldás lehet a problémára, ha a jövő évi versenyre meghosszabbítják a DRS-zónát, azt azonban elismerte, félő, hogy a mostani generációs autókkal egész egyszerűen túl nehézzé vált egymás követése.
“Nyilván van egy könnyű megoldás, mégpedig a DRS, de ez ugyanakkor felteszi a kérdést, hogy az autók fejlesztésével nem vált-e ismét egy kicsit nehézzé a másik autó követése. Nem gondolom, hogy olyan extrém a helyzet, mint korábban, de határozottan nehezebb, mint vártuk volna ezen generációs autók esetében.”