Stroll: Besározták a Racing Point nevét, és ezt nem fogom annyiban hagyni! - F1VILÁG.HU

Stroll: Besározták a Racing Point nevét, és ezt nem fogom annyiban hagyni!

HIRDETÉS
A vasárnapi 70. évforduló Nagydíja előtt dühös közleményt adott ki a Racing Point Forma-1-es csapatának tulajdonosa, Lawrence Stroll. Az üzletember kikérte magának, hogy csalással vádolják meg csapatát, és állítja, mindenben a szabályoknak megfelelően jártak el idei autójuk tervezése során.
Lawrence Stroll, Owner, Racing Point, speaks to the media

A Racing Point csapatát múlt pénteken büntette meg a versenybíróság, miután a Renault három verseny eredményét is megóvta a silverstone-i csapat által használt fékcsatornát miatt.

A stewardok megállapították, hogy a csapat által használt elemek a Mercedes tervrajzai alapján készültek, emiatt pedig 400 ezer eurós bírságot kapott a Racing Point, és 15 pontot levontak a csapattól.

Az istállónál állítják, mindenben a szabályoknak megfelelően jártak el, amikor pedig megkapták a szóban forgó alkatrészek terveit a Mercedestől, azok még nem listázott alkatrészek voltak, tehát szabadon vásárolhatták partnercsapatuktól.

A riválisok viszont szigorúbb büntetést szeretnének, főleg úgy, hogy a Racing Point tovább használhatja a fékhűtőket: a McLaren, a Ferrari, a Renault és a Williams is jelezte fellebbezési szándékát, míg az érintett istálló enyhítésért fellebbezne.

A vasárnapi verseny előtt megszólalt a Racing Point tulajdonosa is. Lawrence Stroll azt mondja, nagyon dühös a csapatát ért vádak miatt.

„Nem sűrűn szólalok meg nyilvánosan, de rendkívül dühös vagyok minden olyan felvetésre, melyek szerint alattomosak vagyunk, vagy csaltunk. Főleg azon vélemények dühítenek, melyek a versenytársaktól jöttek” – mondta az üzletember.

„Életem során soha nem csaltam semmiben. Ezek a vádaskodások teljes mértékben elfogadhatatlanok, és nem igazak. Becsületességem, és a csapatom becsületessége megkérdőjelezhetetlen. A Racing Pointnál mindenki ledöbbent és csalódott az FIA döntése miatt, és szilárdan fenntartjuk ártatlanságunkat.”

„Ez az istálló – különböző nevek alatt – több mint 30 éve jelen van a Forma-1-ben, és ma 500 embert foglalkoztat. Mindig is konstruktőrök voltunk, és azok is maradunk a jövőben. Ez a csapat az elmúlt 30 év során az esélytelenebbek között volt számon tartva, és a súlycsoportján felüli nagyágyúknak volt képes odacsapni fantasztikus szakembereivel. 2016 és 2018 között ez volt a negyedik legjobb istálló a rajtrácson, miközben a legkisebb büdzséből gazdálkodott, és rendszeresen dobogós eredményeket szerzett.”

„A csődeljárásból való kikeveredéssel, a stabilitással és a friss beruházásokkal a csapat versenyképessége nem kellene, hogy meglepetés legyen senki számára. Ez a csapat végre kiaknázhatja a lehetőségeit, és ünnepelni kellene erős teljesítményéért.”

„Csak el kell olvasni a versenybírók szavait, hogy megértsék, miért is vagyunk csalódottak a szankciók miatt. A jelentés egyértelműen meghatározza az alábbi enyhítő körülményeket:

Hirdetés

  1. A Mercedes és a Racing Point között 2020. január 6-án lezajlott alkatrésztranszfer nem minősül szabályszegésnek, mivel a szóban forgó alkatrészeket nem használták, és nem írta felül azokat az információkat, melyeket korábban a Mercedes adott át a Racing Pointnak teljesen szabályosan a 2019-es szabályoknak megfelelően. A fékcsatornák státuszának megváltoztatása „listázott alkatrészekké” újabb érv amellett, hogy kifogás, vagy szabályszegés ebben a tekintetben nem merülhet fel. Ezek a versenybírók szavai.
  2. A fékcsatornák „nem listázott alkatrészekből” (2019) listázott alkatrészekké (2020) való átminősítése enyhítő körülmény.
  3. Az FIA szakemberei nem fordítottak részletes figyelmet a fékcsatornákra, amikor 2020. márciusában ellenőrizték az RP20-as versenyautót, saját bevallásuk szerint a teljes autóra fókuszáltak.
  4. A Racing Point valószínűleg ugyanolyan versenyelőnyhöz juthatott volna a Mercedes W10-es autójára felkerült hátsó fékcsatornák lefényképezésével és fordított tervezésével, habár a folyamatban kiegészítő forrásokat felhasználtak – mondják a stewardok.
  5. Az ügy minden tekintetében a Racing Point nyitott és átlátható volt tevékenységével kapcsolatban, melyről teljes mértékben úgy hitték, hogy megfelel a szabályoknak, a versenybírók pedig nem találtak szándékos szabályszegésre utaló jeleket.”

„A fentiek a stewardok döntéséből kiemelt idézetek.”

A Lawrence Stroll által kiadott közlemény kiemeli, az FIA-tól semmiféle iránymutatást nem kaptak arra vonatkozóan, hogyan kell az alkatrészek átminősítését követően eljárniuk.

„A szabály írott formájában annyit mond ki, hogy 2019 után nem lehet további információkat megosztani vagy beszerezni a fékcsatornát tervezésével kapcsolatban. És ezen a ponton az, amit tudsz és megtanultál, az a saját információdnak minősül. És innentől kezdve magadra vagy utalva. És mi pontosan ezt tettük.”

„Szóval, hogy tisztázzuk: az FIA nem dolgozott ki iránymutatást a nem listázott alkatrészek listázottá történő átminősítésével kapcsolatban, a Racing Point pedig 2020 márciusában írásos megerősítést kapott az FIA-tól az ügyben való megfeleléséről.”

Fotó: Racing Point

Stroll a kommünikében hozzátette, „megdöbbent” a rivális csapatok reakcióján, mint ahogy azon is, hogy az FIA egy új, korábban nem létező záradékot iktatott be a szabályzatba.

„Azon egyértelmű tény mellett, hogy a Racing Point betartotta a technikai előírásokat, megdöbbentett az, ahogy a Renault, a McLaren, a Ferrari és a Williams megragadta a lehetőséget a fellebbezésre, megpróbálva levonni ezzel érdemeinkből. Besározták a nevünket, és ezt nem fogom hagyni, nem fogom elfogadni!”

„Minden szükséges intézkedést meg kívánok tenni annak érdekében, hogy bizonyítsuk ártatlanságunkat.”

„Csapatom fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy előálljon egy ilyen versenyképes autóval. Rettentően dühít, amikor ezt a fajta sportszerűtlenséget látom a riválisoktól.”

„Megértem, hogy az FIA egy nehéz és komplikált helyzetben találta magát, ugyanakkor tiszteletben tartom és értékelem azokat az erőfeszítéseket, melyekkel megpróbál megoldást találni a sportág érdekeit szem előtt tartva.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!