A Williams istálló technikai igazgatója, Mike Coughlan elárulta, könnyen elképzelhető, hogy a grove-i gárda a szezon következő versenyein a tavalyi idényben használt kipufogórendszerrel dolgozik tovább, jelenleg ugyanis rengeteg a probléma az új, FW35-ös versenygéppel.
A Williams istálló technikai igazgatója, Mike Coughlan elárulta, könnyen elképzelhető, hogy a grove-i gárda a szezon következő versenyein a tavalyi idényben használt kipufogórendszerrel dolgozik tovább, jelenleg ugyanis rengeteg a probléma az új, FW35-ös versenygéppel.
Az előszezoni tesztek után nagy reményekkel várta az új szezont az angol istálló, Ausztráliában azonban derült égből villámcsapásként érte az istállót, hogy új autója messze a várakozásokon alul teljesít.
Mike Coughlan technikai igazgató elárulta, valójában a Coanda-kipufogó megfelelő működtetésével küszködnek, így könnyen elképzelhető, hogy visszatérnek a tavaly használt megoldáshoz.
„A Coanda-rendszer megértéséről szól a történet. Jobb tapadásra van szükségünk, fontos, hogy egy sokkal következetesebb platformot adjunk a versenyzők alá” – mondta a szakember az ESPN F1 internetes szaklapnak adott nyilatkozatában. „Hamarosan olyan helyzetbe kerülünk, amikor is pénteki szabadedzéseket tesztekre kell használnunk, ha nem sikerül felülkerekednünk a problémán.” „Most alaposan átgondoljuk a dolgot, és meglátjuk, hogy lesz-e elég időnk arra, hogy még Kína előtt elvégezzük a változtatásokat.”
„Jelenleg azon a véleményen vagyunk, hogy az FW34-es versenyautónk gyorsabb volna. Azt kétlem, hogy visszatérünk ehhez a modellhez, viszont a tavaly használt kipufogórendszert elővehetjük, és péntekenként dolgozhatunk vele.”
A küszködés ellenére Coughlan úgy véli, a csapat új autójában bőven van potenciál, így gyorsabbá tehetik azt a 2013-as bajnoki szezon előrehaladtával.
„Úgy érezzük, hogy sok lehetőség van benne. Továbbra is hiszem, hogy az autó alapvetően alkalmas arra, hogy az első tíz alsó régióiban szerepeljen. Sepangban közel voltunk ehhez, de végül nem voltunk elég jók. Van néhány kisebb probléma, amit meg kell oldanunk, és aztán elkezdhetjük kihozni az autóból a benne rejlő potenciált. A nagy kérdés az, hogy ez mennyi ideig tart majd.”