Szabályos a Ferrari és a Red Bull első szárnya

Az FIA szabályosnak minősítette a Red Bull és a Ferrari első vezetőszárnyát a Német Nagydíjat követő gépátvételen, miután a rivális csapatok arra gyanakodtak, hogy nagyobb sebességnél meghajlik, és lejjebb kerül a vitatott elem.


Az FIA szabályosnak minősítette a Red Bull és a Ferrari első vezetőszárnyát a Német Nagydíjat követő gépátvételen, miután a rivális csapatok arra gyanakodtak, hogy nagyobb sebességnél meghajlik, és lejjebb kerül a vitatott elem.

Miután a Ferrari és a Red Bull versenyzőinek nem volt ellenfele a szombati időmérő edzésen, a rivális csapatok, bizonyos nagyfelbontású fotókra hivatkozva, panaszt tettek a szövetségnél.

A fotókon, amiket elsőként a francia Le Journal du Dimanche publikált vasárnap reggel, az látszott, hogy a Ferrari és a Red Bull autóinak első szárnya valóban közelebb van a burkolathoz, mint a többieké, ami arra engedte következtetni a riválisokat, hogy a szárny középső része bizonyos sebességnél megbillenhet, és az egész szárny lejjebb kerül.

A szabályok pedig kimondják, hogy mozgó, és hajlékony aerodinamikai elemek nem lehetnek a versenygépeken, illetve a szárny középső része 75mm-rel kell, hogy a referencialemez felett legyen, azaz 85mm-rel a burkolat felett, ha számításba vesszük a padlólemez magasságát.

A rivális csapatok pedig azt állították, hogy a pálya széléről készült fotók tanúsága szerint a kérdéses szárnyak ennél lejjebb helyezkednek el, ami növeli a leszorítóerőt a gyors kanyarokban.

Az Autosport értesülései szerint az FIA azonnal reagált is az ügyre, és a hétvége során kitüntetett figyelmet szentelt a két csapat szárnyára, illetve a verseny utáni gépátadáson is alaposan megvizsgálta az elemet, de mindent a legnagyobb rendben talált.

A Ferrari és a Red Bull vezetése egyébként folyamatos párbeszédet folytatott a szövetséggel, és leginkább azzal érvelt, hogy a fotók semmit nem bizonyítanak, mert azok más szögből készültek, nem beszélve arról, hogy nem tudni, ki mennyi üzemanyaggal futott abban a pillanatban, és miként volt beállítva az autó hasmagassága, ami szintén kihatással lehet az első szárny kialakítására.

Az FIA természetesen kivizsgálta az ügyet, elvégezte a megfelelő teszteket és méréseket, ami után Jo Bauer, a szövetség technikai delegátusának vezetője megerősítette, hogy mindent rendben találtak a vitatott elemekkel.

Mindez pedig azt is jelenti, hogy a rivális csapatoknak minden erejükkel azon kell lenniük, hogy minél előbb megtalálják a módját annak, hogy miként tudják lejjebb ereszteni első szárnyukat, hogy javítsanak autóik teljesítményén.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az F1-es Stájer Nagydíj TV-közvetítései