Brit lapértesülések szerint a McLaren kormánykerekén található extra karok adhatnak magyarázatot Lewis Hamilton szárnyalására, aki az elmúlt két versenyen fölényes diadalt aratott, mellyel megerősítette vezető pozícióját a bajnokságban.
Brit lapértesülések szerint a McLaren kormánykerekén található extra karok adhatnak magyarázatot Lewis Hamilton szárnyalására, aki az elmúlt két versenyen fölényes diadalt aratott, mellyel megerősítette vezető pozícióját a bajnokságban.
A Daily Telegraph szakértője, Mark Hughes szerint a McLaren azért kapott szárnyra az elmúlt versenyeken, mert pilótáik egyre jobban hozzászoknak a már év eleje óta használt négy-karos kormánykerékhez.
“A McLaren kormánykereke a szokványos két-karos helyett négy-karos. A felső kettő a megszokott módon a sebességváltást szolgálja, az egyikkel a fel-, a másikkal a leváltást lehet elvégezni” – magyarázta.
“A két alsóval pedig különböző nyomatékokat lehet beállítani. Két ujjat használva pedig elérhető, hogy minden egyes fokozatban a lehető legjobb legyen a motor nyomatéka, mellyel a versenyző szabályozhatja a kerekek kipörgését a lassú kanyarokban, anélkül, hogy a magasabb fokozatokban vesztene a motor az erejéből, ahol a kipörgés nem jelentkezik.”
“A szabály azt mondja ki, hogy nyomaték változtatását nem idézheti elő az az eszköz, amely a sebességváltásra is szolgál. Azonban a két extra kar ezt lehetővé teszi a szabályok maximális betartásával, és a versenyzők egyidejűleg tudnak sebességet, és a nyomatékot váltani. Véleményem szerint ennek is köszönhető, hogy a McLaren ellépett a Ferraritól” – tette hozzá Hughes.
Az idei évtől egyébként tilos a kipörgésgátló használata Forma-1-ben, azonban a csapatok mindent megtesznek annak érdekében, hogy a szabályokat maximálisan betartva, valamelyest kompenzálják az ezzel járó veszteséget.
A belső kamerás felvételeken már eddig is jól látható volt, hogy a pilóták többször állítgatnak valamit a kormánykeréken menet közben, melynek szintén az a célja, hogy ideálisabbá tegye az autó egyensúlyát a pálya különböző karakterisztikájú szakaszain.