Szabályos a Williams és a Toyota diffúzora

A Nemzetközi Automobil Szövetség szabályosnak találta a Toyota és a Williams vitatott diffúzor elrendezését, erősítette meg az irányító testület elnöke, Max Mosley csütörtökön Londonban.

A Nemzetközi Automobil Szövetség szabályosnak találta a Toyota és a Williams vitatott diffúzor elrendezését, erősítette meg az irányító testület elnöke, Max Mosley csütörtökön Londonban.

Ahogy arról már beszámoltunk, felmerült a gyanú, hogy az említett két gárda diffúzora nem elégíti ki az idei technikai szabályokat, ugyanis annak a talajszinttől számított maximális magassága meghaladja a szabályokban lefektetett 175 mm-t.

A Williams FW31, illetve a Toyota TF109 diffúzora azonban legális, mert csúcspontja – ami valóban meghaladja a megengedett magasságot – a törésstruktúra része, tehát nem vonatkozik rá a megszorítás.

Mosley megerősítette, hogy az FIA semmi kivetnivalót nem talált az ügyes kialakításban, bár bevallotta, jó esélye van annak, hogy újabb vita alakul majd ki a csapatok között a vitatott elem miatt a szezonnyitón Melbourne-ben.

“Mindig történnek ilyen dolgok, mikor új szabályok kerülnek bevezetésre” – mondta Mosley csütörtökön. “Az FIA vizsgálatai alapján a Williams és a Toyota nagyon okosan járt el, és kihasználta a szabályokban rejlő lehetőségeket.”

“Azonban nem tartom kizártnak, hogy ezt mások nem így látják, és panaszt tesznek majd az említett csapatok ellen. Ekkor viszont már a sportfelügyelők feladata lesz kivizsgálni az esetet.”

“Technikai szakembereink megvizsgálták a kérdéses elemet, és rendben találták az elrendezést. Majd meglátjuk, hogy valaki harcba száll-e ezzel” – tette hozzá Mosley.

Az autosport.com úgy tudja, már többen elkezdtek fejleszteni egy hasonló diffúzort, hogy azzal állhassanak rajthoz a szezonnyitón Melbourne-ben.

Érdemes megjegyezni, hogy az autók leszorító erejének közel 30%-át a diffúzor generálja, így aki ezen a területen ügyeskedni tud, az komoly előnybe kerülhet a többiekkel szemben, különösen idén, mikor az új szabályok miatt amúgy is drasztikusan csökken tapadás.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!