A rivális csapatok a szabályok tisztázását kérik a Nemzetközi Automobil Szövetség illetékeseitől, ugyanis felmerült bennük a gyanú, hogy szabálytalan a Williams és a Toyota diffúzora, értesült az Autosport magazin.
A rivális csapatok a szabályok tisztázását kérik a Nemzetközi Automobil Szövetség illetékeseitől, ugyanis felmerült bennük a gyanú, hogy szabálytalan a Williams és a Toyota diffúzora, értesült az Autosport magazin.
Az idei évben számos új technikai szabály kerül bevezetésre, így vélhetően nem ez lesz az utolsó alkalom, hogy a csapatok pontosítást kérnek az FIA szakembereitől, hiszen a mérnökök mindent megtesznek azért, hogy kihasználják a szabályok adta kiskapukat.
Az első és a hátsó szárny geometriájának megváltozása mellett a leszorító erő közel egyharmadát generáló diffúzor dimenziói is megváltoztak az idei évben, ugyanis a hátsó kerekek tengelyén túl nyúló elem magassága nem haladhatja meg a 175 mm-t.
Éppen ez az, amit kifogásolnak a rivális csapatok a Williams és a Toyota esetében, ugyanis meg vannak győződve arról, hogy az említett két csapat diffúzora nem követi a szabályokat, azaz jelen formájában illegális.
Bár a grove-i és a kölni bázisú alakulat biztos abban, hogy szabályos az elemük, a riválisok szerint a szóban forgó, állítólagos illegális diffúzor forma komoly előnyt jelenthet, különösen a lassú kanyarokban.
A Williams esetében a diffúzor alacsony középső része jóval a megengedett 175 mm-es magassághatár alatt van, ám mindkét oldalán felfelé kezd ívelni, ami szemmel láthatóan is magasabb.
A Toyota szintén hasonló struktúrát választott, ám itt nincs felfelé ívelő elem, hanem a középső, hátsó jelzőlámpa alatti rész néhány centivel magasabb.