Szakértők szerint nem a rake-beállítás miatt táltosodott meg a Red Bull a Mercedeshez képest

Több Forma-1-es istálló technikai szakértője is cáfolja, hogy a hátsó hasmagasságnak jelentős köze lenne ahhoz, hogy a Mercedes és az Aston Martin olyan sokat veszített teljesítményéből az új aerodinamikai szabályok miatt.

A 2021-es idényre módosítottak a padlólemezre vonatkozó regulákon annak érdekében, hogy a gumik kímélését előtérbe helyezve csökkentsék a versenyautókra ható leszorítóerőt.

A szezonnyitó Bahreini Nagydíjon nyilvánvalóvá vált, a Mercedes és az Aston Martin közel sem tudott olyan teljesítményt nyújtani, mint amilyeneket előzetesen várni lehetett tőlük, a két csapatnál pedig úgy tartják, ennek oka, hogy az ő alacsony hátsó hasmagasságú autójukra nagyobb hatással voltak az aerodinamikai szabályváltozások.

Hirdetés
 

„Teljesen világos, hogy az új szabályok nagyobbat ütöttek rajtunk” – mondta Otmar Szafnauer, az Aston Martin csapatfőnöke az Auto Motor und Sport című lapnak.

A McLaren technikai igazgatója, James Key viszont szerint túl egyszerű lenne azt mondani, hogy a magas „rake-kel” épülő versenyautók – például a Red Bull – előnybe került az új regulák miatt.

„Ha a rake szögének van bármilyen hatása is, az nagyon kicsi” – mondta. „Mindannyian olyan autókkal kezdtük fejlesztéseinket 2021-re, melyek 1 másodperccel lassabbak voltak. Az számít a leginkább, hogy hogyan fejlesztettünk ebből a helyzetből.”

Az Alpine vezérigazgatója, Marcin Budkowski szintén ezen a véleményen van.

„Nagyon komplex légáramlatokról beszélünk, és arról, hogy azok miképp lépnek interakcióba egyéb komponensekkel. Ez az oka annak, hogy a hátsó hasmagassággal kapcsolatos teória túlságosan is egyszerű” – fogalmazott.

A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko szerint egész egyszerűen arról van szó, hogy ők remek munkát végeztek a télen.

„Úgy gondolom, a teljes csomag számít” – mondta. „És ott vannak a gumik is, mint tényező.”

Az Alfa Romeo technikai igazgatója, nehéz pontos véleményt mondani arról, hogy miért került hátrányba a Mercedes a Red Bullhoz képest, az azonban biztos, hogy a hátsó hasmagasság nem jelent olyan sokat.

„Hogy igazán pontos választ adjunk erre a kérdésre, egy párhuzamos univerzumba kellene helyeznünk a Mercedest és a Red Bull. El tudom képzelni, hogy az autó másképp reagál magasabb, vagy alacsonyabb rake-beállítással, de azt kétlem, hogy ez fél másodpercet jelent” – magyarázta.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!