IMOLAGP

Szakértők szerint nem a rake-beállítás miatt táltosodott meg a Red Bull a Mercedeshez képest

BAHRAIN INTERNATIONAL CIRCUIT, BAHRAIN - MARCH 28: Max Verstappen, Red Bull Racing RB16B, leads Sir Lewis Hamilton, Mercedes W12 during the Bahrain GP at Bahrain International Circuit on Sunday March 28, 2021 in Sakhir, Bahrain. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)
Több Forma-1-es istálló technikai szakértője is cáfolja, hogy a hátsó hasmagasságnak jelentős köze lenne ahhoz, hogy a Mercedes és az Aston Martin olyan sokat veszített teljesítményéből az új aerodinamikai szabályok miatt.

A 2021-es idényre módosítottak a padlólemezre vonatkozó regulákon annak érdekében, hogy a gumik kímélését előtérbe helyezve csökkentsék a versenyautókra ható leszorítóerőt.

A szezonnyitó Bahreini Nagydíjon nyilvánvalóvá vált, a Mercedes és az Aston Martin közel sem tudott olyan teljesítményt nyújtani, mint amilyeneket előzetesen várni lehetett tőlük, a két csapatnál pedig úgy tartják, ennek oka, hogy az ő alacsony hátsó hasmagasságú autójukra nagyobb hatással voltak az aerodinamikai szabályváltozások.

„Teljesen világos, hogy az új szabályok nagyobbat ütöttek rajtunk” – mondta Otmar Szafnauer, az Aston Martin csapatfőnöke az Auto Motor und Sport című lapnak.

A McLaren technikai igazgatója, James Key viszont szerint túl egyszerű lenne azt mondani, hogy a magas „rake-kel” épülő versenyautók – például a Red Bull – előnybe került az új regulák miatt.

„Ha a rake szögének van bármilyen hatása is, az nagyon kicsi” – mondta. „Mindannyian olyan autókkal kezdtük fejlesztéseinket 2021-re, melyek 1 másodperccel lassabbak voltak. Az számít a leginkább, hogy hogyan fejlesztettünk ebből a helyzetből.”

Az Alpine vezérigazgatója, Marcin Budkowski szintén ezen a véleményen van.

„Nagyon komplex légáramlatokról beszélünk, és arról, hogy azok miképp lépnek interakcióba egyéb komponensekkel. Ez az oka annak, hogy a hátsó hasmagassággal kapcsolatos teória túlságosan is egyszerű” – fogalmazott.

A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko szerint egész egyszerűen arról van szó, hogy ők remek munkát végeztek a télen.

„Úgy gondolom, a teljes csomag számít” – mondta. „És ott vannak a gumik is, mint tényező.”

Az Alfa Romeo technikai igazgatója, nehéz pontos véleményt mondani arról, hogy miért került hátrányba a Mercedes a Red Bullhoz képest, az azonban biztos, hogy a hátsó hasmagasság nem jelent olyan sokat.

„Hogy igazán pontos választ adjunk erre a kérdésre, egy párhuzamos univerzumba kellene helyeznünk a Mercedest és a Red Bull. El tudom képzelni, hogy az autó másképp reagál magasabb, vagy alacsonyabb rake-beállítással, de azt kétlem, hogy ez fél másodpercet jelent” – magyarázta.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!