A Renault egy kisebb átszervezésbe kezdett technikai részlegén, és bejelentette, hogy jelenlegi vezető aerodinamikusuk, Dirk de Beer veszi majd át Dino Toso helyét az aerodinamikai technológia osztály élén a jövőben.
A Renault egy kisebb átszervezésbe kezdett technikai részlegén, és bejelentette, hogy jelenlegi vezető aerodinamikusuk, Dirk de Beer veszi majd át Dino Toso helyét az aerodinamikai technológia osztály élén a jövőben.
Toso azonban továbbra is a Renault alkalmazásában marad, ám a francia gárda nem közölte, mi áll a helycsere hátterében, illetve azt sem erősítette meg, mi lesz a szakember feladata a jövőben.
“Megerősítjük, hogy Dino Toso feladatait a jelenlegi aerodinamikai vezetőnk, Dirk De Beer veszi át. Azonban Dino Toso továbbra is a cég alkalmazásában marad, de jelenlegi pozíciójáról egyelőre nem kívánunk részleteket közölni” – állt a közleményben.
Toso a Jordan istállónál dolgozott, mielőtt még 2000-ben csatlakozott volna a Renault-hoz. 2003-ban kapta meg a vezető aerodinamikus pozíciót, majd nem sokkal később rákot diagnosztizáltak nála.
Miközben keményen harcolt a betegség ellen, sokat segített abban, hogy a Renault megszerezze a bajnoki címet 2005-ben és 2006-ban. A tavalyi év közepétől töltötte be az aerodinamikai technológia osztály igazgatói állását.
Közben az a hír járja, hogy a Renault lesz a mezőny második olyan csapata a BMW után, amely komoly erőforrásokat fordít szuperszámítógépeire, melyek később egyre inkább a szélcsatornák helyébe léphetnek.
Egyes források szerint a kaliforniai bázisú Appro cég szállítja majd le az új ’Xtreme-X2’ nevű szuperszámítógépet a franciák új CFD központjába, mely az angliai Enstone-ban található.
Ha minden a tervek szerint halad, akkor már júniusban beüzemelhetik az új gépet, amely felgyorsíthatja a fejlesztőmunkát.
A BMW hasonló rendszert használ. Albert és Albert2 már jó ideje szolgálja a német-svájci alakulatot.