A Forma-1 csapatai a koronavírus-járvány miatt nemrég megállapodtak abban, hogy jövőre is gyakorlatilag az idei versenyautókkal állnak rajthoz, a McLarennek azonban muszáj lesz változtatnia kasztniján, 2021-ben ugyanis már nem a Renault, hanem a Mercedes V6-os erőforrásait használják.
A rivális csapatok engedélyt adtak a McLarennek a változtatásra, az autó átépítését azonban az FIA folyamatosan figyelemmel kíséri majd.
„Kétségkívül lesznek korlátaink, hogy mennyire jól is tudjuk beépíteni ezt az erőforrást a jelenlegi autóba” – mondta Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke, rámutatva, hogy az idei autót természetesen a Renault motorjára szabták, így kénytelenek lesznek módosítani.
„Az FIA-val megállapodtunk abban, hogy nagyon odafigyelnek majd ránk, hiszen csak olyan változtatásokat végezhetünk el, melyek mindenképpen szükségesek ahhoz, hogy be tudjuk építeni a Mercedes erőforrását.”
„Szóval oda fognak figyelni arra, hogy ne nyúljunk más területekhez, ami – fogalmazzunk úgy – előnyökkel járna számunkra a teljesítmény szempontjából.”
„Teljesen megértjük ezt, és egyet is értünk vele, hiszen perspektívában kell gondolkodnunk. Ezért egyet kell értenünk, és támogatnunk kell a jelenlegi befagyasztásokat. Hiszen így tudjuk biztosítani, hogy mindenki a lehető legtöbbet spórol idén.”
Seidl kifejtette, már a 2021-re tervezett technikai szabályok 1 évvel csúsznak, meg sem fordult a fejükben, hogy eltolják a motorbeszállító váltását is. A szakember mindenesetre nem látja akadályát annak, hogy 2021 elején is Renault-motorokat használjanak, ha a 2020-as bajnokság esetleg januárig nyúlik.
„Ha tényleg az lesz, hogy januárban is versenyezni fogunk, nem hiszem, hogy bármiféle probléma lenne a Renault-val kötött megállapodásunkkal. Azt gondolom, fontos kiemelnünk, hogy nagyszerű a kapcsolatunk, nyitott és áttekinthető. Szóval nem látok problémát ebben.”